Zen

Trip End Feb 02, 2012

Aquarium Cam bodia

Flag of Cambodia  ,
Saturday, January 28, 2012

Er faktisk uskikker på hvor lenge jeg har hvert her nå…men har konkludert med at jeg tar to netter til her ved stranden, før jeg drar til Phnom Penh de siste nettene. Har falt inn i ett meget behagelig tempo...kanskje mer en tilstand, hvor dager og klokka ikke betyr noe. Frokost ved vannkanten, kaffe med omelett, etterfulgt av en liter vann. Så litt strand med bading...etterfulgt av en lunch og noe...kaldt å drikke.  Så hengekøye og bok…dag ut og dag inn. Ja det skal bli skikkelig godt å komme bort fra dette livet. (Vanskelig å skrive med ironi, men regner med at det bør være rimelig klart i dette tilfellet)

I går gjorde jeg faktisk et lite avbrudd.
Gikk en tur til markedet, som var helt likt alle de andre markeder jeg har hvert i…så jeg kjøpte ikke noe der. Hverken av fugl, fisk eller kjøtt. Men likevel så fikk jeg med meg en god del fiskeslo mellom tærne, men uten kostnad.

Ruslet så i noen sidegater, og så på ...lokalbefolkningen. Like spennende som alltid. Denne gangen ble jeg møtt av to mer eller mindre aggressive hunder, som nok ikke likte min hudfarge. Rasist jævler…
Den minste flekka tenner og bjeffa, mens den andre og større så med senket nakke..
Omtrent samtidig som alle hårene på min kropp reiste seg, utførte jeg ett mitt forsvars trekk nummer en mot hunder. I teorien har jeg tenkt at det er et helt supert trekk.
Så i en bevegelse, snudde jeg meg, tok av sekken samt ett godt tak i håndtaket på toppen.
Så da jeg snudde meg litt forsiktig og skimtet den største hunden, på størrelse med en Schæfer, komme overraskende stille og raskt mot leggen min...var jeg klar.

Jeg slengte sekken mot beistet, missa snuta med ett par cm, samtidig som jeg brukte utestemmen og utbasunerte noen ord som jeg ikke helt husker. Men det hjalp for Fido bråsnudde og løp tilbake....uten blodsmak i munnen.

Jeg kom meg raskt på noen andre stier...og unngikk hunder resten av den dagen. Snart er alle hårene også tilbake på plass.

En stund senere, så kom varmen og savnet av drikke. Gikk langs en laaang vei, så jeg stoppet på en ...brakke som serverte mat og drikke, samtidig som de viste 3 TV program, på 5 forskjellige TVer. Faktisk fler som satt å så på film...men en ekstrem dårlig lyd. Her var det jo klart at de ikke kunne engelsk, dessverre så var manglene på fantasi fraværende så da jeg forsøkte å si Coca Cola og fikk is-kaffe…så var jeg fornøyd, men jeg så ikke ferdig filmen(e).
Trasket videre, og hjem til stranda.

På kvelden spiste jeg på ett lokal marked, stekte nudler med chili og ingefær. SNADDER.
Fortsatte så opp en gate jeg hadde sett på turen tidligere. Tydelig ett sted hvor alle lokale går for å spise og drikke. Litt mer ..spennende i mørket..mangeø mennesker med jeg var vel den eneste barang.. Ble stoppet av ei dame I døråpningen av en mur-rønne. Det var hjemmet til hennes familie på 4. To bord  ble raskt ryddet unna, karaoken ble satt på ....og jeg ba om en øl.
men på tross av reklameplakater for både Cambodian, Anchor og Angkor øl ...hadde de ikke. Så da dro dama til nabostedet og kjøpe noen øl.. Hun som var ansatt, ble plassert ved min side,og jeg fikk testet min kunnskap i Khmer og hun i Engelsk. Forstod at ...hun kostet gulvet der...og det var det. Men det var nesten mer grunnet at lydnivået og kvalitet vår så helt infernalsk dårlig.
…Fikk bilde av dem og stedet...før jeg betalte og gikk min vei. De var overlykkelige, spesielt siden fler av naboene var kommet for å så på meg...drikke øl hos dem. Det var nesten som jeg skulle tatt betalt.

Idag samme gamle rutine....

Trond on

Det er imponerende med din oppdatering av din reiseoppevelser. Gleder med til å høre om det du har opplevd, og som ikke passer å skrive om i bloggen. God tur videre og velkommen hjem.

pahm
pahm on

alt som skjer blir naturligvis skrevet om......

Sunsiep on

Realy......

Carl on

Gleder meg til din neste tur. Bra lesning dette. Kanskje jeg skal copy / paste og sende til et forlag?? Hmmm. ingen dum tanke.
Jo, du får med ironien i teksten. Bare å lese mellom linjene, og vite hvem du er, så tyter det frem dine humoristiske vinklinger på ting du ser og opplever.