Delfiner

irrawaddy dolphines - 60 left

Flag of Cambodia  ,
Wednesday, January 11, 2012

Etter en 7 timers busstur ankom jeg i går kveld Kratie,
Mørket var kommet, så det var lite moro å høre at guest huset jeg hadde booket ett rom i, hadde gitt det til en annen....

Det positive er at alt ordnet seg, det er åpnet et sted 700 m innover i landet..og der var det ingen andre turister/hvite en meg. $6 for rommet. Enkelt, men fliser og varm og kaldt vann.
Med fingerspråk og litt hjelp fra Lonely planet så kom jeg meg til delfinene i dag..

Takket være min fabelaktige nabo, som var Khmer, og skulle på jobben denne dagen så våknet jeg litt tidligere enn antatt.. Han satt på n kl 06.00...så da spratt jeg likeså godt opp jeg også.

Var førstemann på Kampi, for å ta båt for å se delfinene.

Det er ca. 60 stykker igjen av disse.

Jeg hadde over en halv time der, som eneste båt/turist. Suverent.
Så selvfølgelig disse nærme, men før kameraet var klart...så var de under vann..

Men dagen før dette var jeg fortsatt i PP. Hadde en dag, på Bamboo Island,...en øy i Mekong, hvor det er en landsby som er ...kjent for...sierrem: for silkeskjerf lagning.
DET var som å gå tilbake til middelalder. Brukte den samme moto sjåføren som var så ..pengelens. Jeg viste hvor han har sin plass, og også at han er til å stole på.
Kvelden ble brukt til en "sun-set " cruise med aussiene, samt Jim fra London.
Selvfølgelig med egen båt. Dro over til den andre siden å så på "fattigkvarteret" der folk fra Vietnam bor.

Så tilbake i Kratie:
Leide så moped, og kjørt innover i landet. Kom bort i fler lokale tettsteder...hus...eller kanskje gårder.
Kvelden var hyggelig og rolig. Avreise kl 8 dagen etter..på vei til Ban Lung.

Helena on

Hej Per Anders, jag läser med spänning och ser dina fantastiska bilder. Du ser ut att ha det riktigt bra! Sköt om dig!

Jan-Egil Andersen on

Ser ut til at du greier deg bra i uvante omgivelser. Interessante betraktninger og flotte bilder du gir oss. Stå på.

Leegaardski on

Du finner veien til steder vi alle ønsker å være og oppleve, men du gjør det! Bra. Sluk inntrykk, ta vare på dem, og del dem med oss kjedelige når vi sees igjen.