Natale a Brown, Julearrangement på Darios arbejde

Trip Start Sep 01, 2010
Trip End Jan 31, 2011

Flag of United States  , Rhode Island
Friday, December 10, 2010

Idag har vi været til julearrangement på Darios afdeling på Brown. Det var smadder hyggeligt. Et par timer med buffet, lotteri, jule-kor og ca. hundrede medarbejdere, hvoraf de fleste så ud som nørder, der arbejder ca 24 timer i døgnet.
Nå, men jeg har lige skudt et par billeder og videoer med min telefon, som jeg synes I skal se. Også fordi jeg endelig har kunnet down-loade fra telefonen, som kun bliver genkendt af computeren sådan hver 50. gang jeg prøver. Den har altså aldrig rigtigt været sig selv siden den delte taske med en ulukket vandflaske.
Nå men ungerne elsker at komme på Papá's arbejde og nu skal I se en video af, hvad papá's arbejde går ud på -i hvert fald i følge ungerne. Det skal lige bemærkes at Papá arbejder på et af USA's førenden universiteter, hvor kun 8% bliver accepteret og man skal være meget dygtig og klog for at få lov til at kigge ind ad vinduet :-)
Så er der en video af Darios kontor. De kalder det "The dark dungeon" fordi der ikke er vinduer. Bemærk venligst den fine træ-skematiske tegning på white-boardet. Det hedder et matematisk træ. Sammenlign træet med juletræet på whiteboardet senere på et billede. Det var udsmykningen i fællesrummet til julearrangementet. 110% nørd ikke? Men på den gode måde :-) Bemærk også at det hedder happy holidays og ikke happy christmas, fordi vi er i "The Land of freedom", hvor religionsfrihed ikke er til at spøge med.Der er desværre ingen billeder af mig. Jeg havde ellers mit hidtil ypperste keramikkunst om halsen og armen (halskæde og armbånd af lerperler, 95% kopi af noget smart designer noget, jeg har set i Dk) og jeg følte mig helt pyntet iblandt computerklientellet :-)

Oggi siamo stati ad un ricevimento natalizio al lavoro di dario. É stato molto bello. C'é stato da mangiare, la lotteria, choro natalizio americano og circa 100 colleghi di dario dove la maggior parte avevano l'aspetto di quelli che lavora con i computer 24 ore al giorno, tipo secchione, ma non so la parola giusta.
Ho fatto delle foto e video per farvi vedere un po' il lavoro di dario. Almeno come credono i bambini che sia il lavoro di dario. Tenete in mente che il Brown é una delle universitá migliori in America! :-)
Sul'altro video vi faccio vedere l'ufficio di dario. Si chiama la grotta perché non ci sone finestre. Guardate l'albero matematico sulla lavagna. Dopo c'é la foto della decorazione di natale "albero di natale" sulla lavagna nel'aula per la festa. Si vede che qua si pensa tanto al lavoro no? :-)
Bacioni a tutti!

Ingunn Ólafsdóttir on

Godt nok nogle overdrevet søde unger I har ! Og de er godt nok blevet store.
Man fatter hvad tiden går når man ser børnene ;)
Det kan man selvfølgelig ikke se på forældrende ;)