Yeppoon

Trip End Mar 05, 2013

, Queensland,
Saturday, October 20, 2012

20 oktober 2012
Om 1u30 kwamen we aan in 'Yeppoon' waar we hadden afgesproken met Pam, de zus van Bev (de Buckley familie waar we eerder gelogeerd hadden in de 'Gold Coast'). We werden ook hier met open armen ontvangen. Ze had al een zachte matras voor ons geïnstalleerd in de slaapkamer. En blij dat we waren omdat we een keer een echte kamer hadden in plaats dan te slapen in de auto. Na een korte kennismaking met Pam, de dochter Jade en parkietje Hope namen ze ons mee voor een ritje door de kuststad 'Yeppoon'. We bezochten de belangrijkste monumenten, mooie uitkijkpunten en de plaatselijke Marina. We zouden overal waar we gaan zo'n verkenningstocht moeten krijgen. In de late namiddag kwamen we terug thuis aan en begon Pam het eten klaar te maken. Na een verfrissende douche konden we samen genieten van de maaltijd (puree met vlees en 6 verschillende soorten groeten, dat is hier blijkbaar de gewoonte maar wel lekker). 's Avonds babbelden we nog wat bij en keken we samen nog wat tv. Daarna gingen we slapen in onze eigen kamer met een groot, zacht bed!

21 oktober 2012
We mochten eens lang uitslapen maar waren toch weeral veel te vroeg wakker. Dus besloten we maar op te staan en ons al op het gemak klaar te maken. Ondertussen waren de andere ook al op en konden we gezellig samen ontbijten. Na het ontbijt maakte Pam een picknick klaar om mee te nemen op onze dag uitstap. Niet ver van het centrum is er een zoo die je gratis kan bezichtigen. We dachten dat het niet veel ging inhouden omdat het gratis was maar we hadden ons vergist. Er waren veel verschillend dieren: veel tropische vogels, krokodillen, dingo's, koala's, wombats en zelfs chimpansees,.. dus wel de moeite om gratis te zijn. ''s Middags genoten we met volle teugen van de lekkere picknick die Pam had klaargemaakt. Daarna reden we terug huiswaarts en hadden we een kalme namiddag (tv kijken, facebook checken, een beetje lezen,..). Voor we het wisten, was het alweer avond en moesten we al een beetje afscheid nemen van onze nieuwe vrienden. Vandaag was al onze laatste avond aangezien dat we op het einde van de week al in 'Airlie Beach' moeten zijn.