Noosa

Trip End Mar 05, 2013

Flag of Australia  , Queensland,
Friday, October 12, 2012

12 en 13 oktober 2012
De volgende bestemming was het kust stadje 'Noosa'. Het weer was al heel veel beter dan onze dag in de 'Australian Zoo' (nu: zonnig en een gemiddelde van 25°C). Toen we in de voormiddag aankwamen op onze nieuwe bestemming, besloten we eerst een strandwandeling te maken vooraleer we naar de hostel gingen. Het zeewater was al aangenaam warmer dan waar we vandaan kwamen ('Gold Coast'), zelfs Kenny was ermee akkoord. Het stadje heeft ook een Nationaal park met veel wandelroutes, maar dat was voor een andere dag. In de 'Nomads Hostel' konden we onze campervan achterin parkeren, er waren nog enkele 'Jucy Vans' aanwezig. In deze hostel heb je speciale deals voor Jucy rental cars, vandaar dat iedereen naar hier wil komen. In de namiddag heb ik me aan het zwembad genesteld terwijl Kenny zich bezig hield met het uitstippelen van bepaalde dingen. 's Avonds was er een feestje in de bar van de hostel, alle gasten konden gratis pizza eten en een danske plasseren.

's Morgens om 01:00 werden we gewekt door dronken fransmannen die de boel een beetje op stelten wilden zetten. We lieten het niet aan ons hart komen en sliepen gewoon verder. De hostel bood ook verschillende georganiseerde tours aan. Nu we niet ver meer van 'Fraser Island' vandaan zaten, begonnen de kriebels toch parten te spelen. We vroegen wat uitleg aan de balie en hadden een super goede deal gekregen. Omdat we met een 'Jucy Van' reden, kregen we meer dan de helft korting voor de 'Fraser Island Tour: 3 days 2 Nights'. We twijfelden niet lang en namen deze super goede deal! Dinsdag 16 oktober vertrekken we met Jeeps (dat we zelf mogen besturen) en een groep van ongeveer 15 personen naar het eiland. We zullen daar alle bijzonder plaatsen bezoeken en 's avond lekker aan het kampvuur vertoeven. We slapen wel niet in onze auto deze keer.. er zullen tenten aanwezig zijn, misschien goed dat er eens wat verandering in zit.. We kijken er al enorm naar uit! I'll keep you informed about this trip! Don't worry!

14 oktober 2012
Vandaag stond er een grote wandeling op het programma in het 'National Park Noosa' Met de rugzak volgeladen en de camera rond Kenny zijn nek waren we er volledig klaar voor. Na enkele kilometer wandelen kneep Kenny me plots in de arm en zei: "Niet bewegen!" Ik verschoot met een ongeluk, want ik had nog niet door waarom.. Toen ik plots een paar meters verder een slang zag kronkelen in het zand was het me duidelijk. We lieten de slang zijn weg verder gaan, vooraleer wij onze tocht verder zetten. Dat was onze eerste slang die we zijn tegengekomen in het wild. En nee kenny heeft er geen foto van getrokken.. Hoe zou je zelf zijn als je plots een slang voor je neus ziet bewegen?? Maken dat je weg zijt toch?! Voorzichtig zetten we onze tocht verder, iedere boomstam die uit de grond stak, waren slangen voor ons maar gelukkig kwamen we geen meer tegen. Enkele kilometers verder veranderde het parcour van bos naar kust omgeving. We waren bekaf na de wandeling maar het was zeker en vast de moeite waard.

Nonkel Daniel on

wel gasten is den bic leeg of de batterijen plat ? Enjoy !