Australia Zoo

Trip End Mar 05, 2013

Flag of Australia  , Queensland,
Thursday, October 11, 2012

11 oktober 2012
Vandaag stond de 'Australia Zoo' op het programma, we hadden er super veel zin in maar het weer dacht daar duidelijk anders over. We waren al vroeg uit bed om zeker op tijd te kunnen vertrekken. De deuren van de Zoo gingen al om negen uur open en het was zeker nog twee uren rijden. Toen we vertrokken stonden de honden aan het raam te kijken alsof ze wisten dat we niet meer zouden terugkeren vandaag. De eerste paar kilometer op de autosnelweg gingen vlot vooruit tot we in de verte de file zagen naderen.. grr... Nja hoort erbij zeker.. Rond tien uur kwamen we aan in de Australische Zoo. Deze Zoo is opgericht door Steve Irwin of meer gekend als 'The Crocodile Hunter'. Hij zette zich in  voor het behoud van de Australische flora en fauna en werd wereldberoemd door zijn natuurdocumentaires. Helaas verloor hij het leven in 2006 in een ongeluk met een pijlstaartrog maar wordt tot op de dag van vandaag nog altijd gezien als een held. Zijn vrouw en kinderen zetten zijn werk met trots verder.

We zagen eerst de Australische dieren waarvoor de zoo bekend is. Er was een uitgebreide "collectie" reptielen met alle mogelijke lokale krokodillen en slangen die we verder in onze reis nog kunnen ontmoeten (zonder omheining). De andere Australische dieren zijn er ook vertegenwoordigd (zie google wanneer nodig): wombats, echidna's, jabiru's (vogel), cassowaries (vogel), papegaaien, koala's, dingo's en een groot kangaroodomein waar je tussen de dieren kunt wandelen-aanraken-voederen. Om 12.00 was er de befaamde Wildlife show van de zoo, het was een voorstelling met slangen, vogels en een 3 meter lange krokodil. Een prachtige show die natuurlijk volledig gefilmd werd door onze vaste cameravrouw. Na onze leuke ervaringen met de Australische dieren begon het te gieten, water welteverstaan. Twee wegwerpponcho's later bezochten we nog vlug de Aziatische afdeling van de zoo en sloten we koud en nat af met de otters, waar we eenzaam hun kunstjes bewonderden.
De zoo is zeker de moeite en het geld waard maar zoals het cliché klinkt, viel de dag een beetje letterlijk in het water. Al bij al waren we heel blij met dit bezoek en trokken we verder noordwaarts, up to 'the Sunshine Coast'.