Gold Coast

Flag of Australia  , Queensland,
Wednesday, October 3, 2012

3 oktober 2012
Na een korte trip van het regenwoud en de bergen kwamen we aan in 'The Gold Coast'. We hadden afgesproken met een australische familie die ik had leren kennen in Brugge. Mr and Mrs Buckley hadden in mei Brugge bezocht en sliepen in Hotel Ter Reien. In de late namiddag hadden we een afspraak met Wayne. Om het ons gemakkelijk te maken sproken we af aan de Mc Donalds en dan mochten we hem volgen naar zijn huis. We werden heel gastvrij ontvangen door de familie. Na een kennismaking werden we uitgenodigd aan tafel om 'Fish and Chips' te eten. Het is net als de frietjes van het frietkot maar dan frietjes met gefrituurde vis, eens wat anders maar wel lekker. Wayne en Bev (vrouw van Wayne) ontvingen ons met open armen en gaven ons de sleutel van hun huis, zodat we al de facilities konden gebruiken. Dit voelde wel heel raar aan in het begin omdat wij als belgen niet zo ingesteld zijn. Wij zouden nooit denken om een vreemde persoon een sleutel te geven van je huis, maar hier denken ze daar blijkbaar anders over. We sliepen wel in onze campervan die op hun oprit stond omdat ze geen bed meer over hadden, Matt (hun zoon) had de week ervoor zijn slaapkamer meegedaan naar zijn nieuw appartement. Maar dat vonden we niet erg, we waren al heel tevreden dat ze ons zo vriendelijk ontvangen hadden. We maakten ook kennis met hun dochter Emma en haar man Kurt die samen twee schattige honden hebben (Nova & Koby). Kenny is niet zo aan honden maar hij kwam het wel gewend na een paar dagen. Na een gezellige avond kropen we tevreden in ons bed. Het gaf ons toch effekes terug een thuis gevoel...

4 oktober 2012
We werden vroeg wakker (6.30) door de fluitende vogels en de warme zonnestralen die in onze auto binnendrongen. Het was nog wat onwennig om een eigen sleutel te hebben van hun huis. Maar ik moest zo dringend naar het toilet dat ik toch de stap durfde zetten om naar binnen te gaan. Binnen werd ik verwelkomd door de familie maar iedereen moest gaan werken dus om 8.30 waren we plots helemaal alleen in het huis, ahja de honden waren er wel nog... Maar het gaf toch maar een raar gevoel om zo in een vreemd huis te zijn. We maakten ons op het gemak klaar om de 'Gold Coast' te gaan verkennen. De 'Gold Coast' bestaat uit verschillende stranden, pretparken en veel winkelcentra. In de namiddag hebben we 'Surfers Paradise' bezocht, een leuke plek om eens te ontspannen. Eenmaal terug "thuis" was Bev al aan het eten begonnen. Mmm..wat zag dat er lekker uit. We hadden een aangename avond met vele interessante verhalen. Het was zo leuk om nieuwe mensen te leren kennen die dezelfde interesse hebben.

5 oktober 2012
's Morgens weer vroeg uit de veren door de warmte in de campervan. Na een lekker ontbijt brachten we wat tijd door aan de computer. Ik deed mijn blog inorde terwijl Kenny het reisschema bekeek en natuurlijk wat facebook enzo.. In de namiddag bezochten we 'The Main Beach', een prachtig wit strand met een helderblauwe zee (Gelukkig was het mooi weer anders zou het niet zo mooi geweest zijn). We hebben niet gezwommen omdat we te veel dachten aan al de gevaarlijke dieren die daar in de zee leven ('Jellyfish' (kwallen), haaien, zelfs de krokodillen spookten door ons hoofd.. nja niet dat er daar leven.. 'But just in case of'...) Dus we bleven veilig op het strand waar niets ons kon aanvallen. 's Avonds stond alweer een heerlijk maal voor ons klaar. Ik moet eerlijk toegeven, we zijn hier toch met ons gat in de boter gevallen!

6 oktober 2012
En dan was het weekend.. We besloten toch maar eens om onze 'fancy campervan' een wasbeurt te geven. Het deed toch deugd om hem eens zo te zien blinken.. Ondertussen hadden we ook al een berg vuile was maar het was geen probleem om de wasmachine te gebruiken. Het gemak hier is, als je de was uithangt, is die binnen twee uur zeker droog. In de namiddag zijn we met z'n allen een film gaan bekijken in de cinema, was eens een andere ontspanning. Tegen het donker brachten Wayne en Bev ons naar de lokale marktjes in 'Surfers Paradise', die zijn toch anders dan wat wij gewend zijn. Hier hebben ze standjes met 'wildlife' dieren (slangen, hagedissen, vogels,..) en dan kan je tegen betaling een foto laten maken met een van de dieren. Ook massage of kruiden standjes kwamen geregeld voor.

7 oktober 2012
Om 7:00 ging onze wekker af. We zouden vandaag de stad Brisbane bezoeken. Vol enthousiasme "sprongen" we uit ons bed. Toen we binnen kwamen, hadden we de indruk dat er nog niet veel leven in huis was. Dat was raar omdat ze hier normaal altijd heel vroeg wakker zijn. Na een verfrissende douche en lekker ontbijt was er nog altijd geen leven te bespeuren.. Een uur later ging de slaapkamerdeur open van Wayne en Bev. Wayne zei: 'You guys are early today'. We keken maar raar naar elkaar omdat we altijd zo vroeg opstaan.. 'Anyway' een halfuur later keek ik op mijn iphone en zag dat het uur verschillend was met het uur hier in huis. Blijkbaar hadden ze ook een zomeruur waar wij niets van wisten! Vandaar al die misverstanden..Ondertussen had Wayne voor ons een heerlijk ontbijt klaargemaakt (French Toast met ei en spek). Na het ontbijt konden we eindelijk vertrekken, het was ongeveer veertig minuten rijden naar 'Brisbane". Eens aangekomen, namen ze ons mee op een boottocht door de kanalen van van deze mooie stad. Ze vertelden ons dat er in 'Brisbane' enkele jaren geleden een grote overstroming was geweest en dat die enorm veel schade aan de stad had toegebracht. Het water van het kanaal was toen met enkele meters gestegen in enkele uren tijd. Toen ik daar stond, kon ik het mij maar moeilijk voorstellen, ik was toch wel beetje verbaasd. Tegen de middag had het kwik een maximum van 35 graden bereikt, tot nu toe de warmste dag hier in AustraliŽ en puffen dat we deden. We gingen lunchen in een gezellig restaurantje gelegen in het centrum. Na een namiddag de stad hebben bezocht, reden we terug huiswaarts. Ik had de 'Buckley Family' beloofd om een Petit Beurre taart te maken..Spannend! We zochten in de winkel alle ingrediŽnten die we nodig hadden en toen we thuis kwamen, ging ik onmiddelijk aan de slag. Een goed halfuur later stond daar een prachtig taart naar ons te lachen maar helaas konden we er nog niet van eten. Ze moest zeker en vast nog enkele uren in de koelkast staan. Ondertussen was er een hevig wind komen opzetten, de palmboombladen vlogen heen en weer, het leek alsof het aan het stormen was. We lieten het niet aan ons hart komen en genoten met volle teugen van een heerlijke maaltijd en natuurlijk als dessert de lekkere taart!

8,9 en 10 oktober 2012
De laatste dagen van ons verblijf waren op het gemakjes, er was niet veel gepland. Niet ver van waar de 'Wayne Family' woont, zijn er verschillende winkelcentra. We besloten dan maar om die eens te bezoeken. We hadden de familie ook beloofd dat we de laatste avond gingen koken. Onze menu was: Lekkere groentensoep als voorgerechtje en Macaroni met ham en kaas als hoofdgerecht, ze vonden het heerlijk. Jammer genoeg was het al de laatste avond, ik had er niet veel zin in om zo'n prachtige familie achter te laten. Maar we moesten onze reis verderzetten.. Een ding zijn we zeker: Het was zo een goede ervaring en we hebben er zeker en vast nieuwe vrienden aan overgehouden. We zullen contact houden via alle moderne stufjes die tegenwoordig beschikbaar zijn. En wie weet, komen zij ons nog eens bezoeken in het mooie Brugge...