Port Macquarie

Read my review - 5/5 stars

Flag of Australia  , Nieuw-Zuid-Wales,
Friday, September 28, 2012

28 september 2012
Weer 140 kilometer noordelijker bevonden we ons in de derde oudste stad van AustraliŽ: Port Macquarie. In deze middelgrote stad bevindt zich het enige echte 'Koala Hospital'. Dit opvangcentrum voor gewonde en zieke koala's is uniek in zijn soort! Dankzij onze 'Lonely Planet' reisgids wisten we dat er om 15 uur een rondleiding met gids was. In dit hospitaal zagen we koala's die naar allerhande oorzaken hier terecht gekomen waren. Bijvoorbeeld: bosbranden, botsingen met auto's, hondenaanvallen,.. Ze worden verzorgd tot ze weer zelfstandig genoeg zijn om in het wild te leven. Dit hospitaal overleeft dankzij de vrijwilligers en de donatie van bezoekers. Het is een heel mooi initiatief en de verhalen die de gids vertelden van de koala's lieten een diepe indruk na!

29 september 2012
Vandaag was een kalme dag met een wandeling in het 'Kooloonbung Creek Nature Reserve' op het programma. Het pad was op een verhoogde 'boardwalk' door het mangrove bos. We wisten niet dat er een gigantische kolonie van vliegende honden (vleermuizen) in dit park huisde. Overal waar we keken zagen we er hangen. Als afsluiter van de dag hebben we ons zelf verwend met een heerlijke pizza!!

My Review Of The Place I've Seen

Loading Reviews