Port Stephens

Trip End Mar 05, 2013

Flag of Australia  , New South Wales,
Tuesday, September 25, 2012

25 september 2012
Na een bewogen nacht werden we gewekt door de fluitende vogels. Ik moet eerlijk toegeven, ik heb al beter geslapen maar dat zal ook wel wennen, hoop ik! 'Bugzie' de geelkuif kakatoe begroette ons: 'Hello' we verschoten ons bijna een bult maar het was wel heel erg grappig! We ontdekten dat de eigenaars van de camping, hulp boden aan gewonde dieren. Ze houden de dieren in kooien tot ze weer sterk genoeg zijn om in de vrije natuur te overleven. Een prachtig initiatief vind ik! Plots zagen we een kangoeroe voor onze neus huppelen, we waren zo blij dat we er eindelijk één zagen in het wild maar wat bleek: het was "Rosie", een 'hand raised Kangooroo'! Ze was lief en liet haar gemakkelijk aaien. In de namiddag hebben we boodschappen gedaan en daarna een wandeling gemaakt in de 'Moving Sand dunes of the Worimi Conservation Lands' en wat zagen we daar?! Kamelen! We voelden ons plots in Egypte. Blijkbaar kan je daar voor een paar Australische Dollars een kameelrit maken door de duien. Het leek ons wel leuk om te doen maar we hadden jammergenoeg geen lange broek mee. Deze avond lekker gekookt: Hotdogs met quiche.. mmm.. Het heeft ons gesmaakt. Straks kruipen we onder de wol want hier is het ondertussen al avond. Slaapwel!

26 september 2012
Vanacht al veel beter geslapen in de campervan dan gisteren. Ale we gaan het dan toch nog gewend geraken! Deze middag hebben we onze wandelschoenen aangetrokken om een stevige beklimming te maken in 'Tomaree Head'. Het was puffen en blazen maar het was het allemaal waard! Boven op de top hadden we een prachtig uitzicht over 'Nelson bay'. Witte stranden met helder blauwe zee en de prachtige natuur. Deze avond gaan we voor het eerst barbecuen.. Ik hou jullie op de hoogte hoe het is verlopen ;)...
Vol moed begonnen we met de kolen in gang te steken... 1u30 later waren ze nog altijd niet echt aan het gloeien.. Dus blijven gaan was de boodschap.. Uiteindelijk hebben we toch een goed brochetteje kunnen eten. Hopelijk gaat het de volgende keer iets vlotter! Sweet Dreams!

27 september 2012
Vertrek vanuit Port Stephens
Na een stevig ontbijt en een frisse douche konden we er weer tegenaan. We namen eerst nog afscheid van de eigenaars en de leuke dieren. Kort samengevat: Het was een super aangenaam verblijf, veel nieuwe dingen ontdekt (vooral veel vogelsoorten) en natuurlijk niet te vergeten onze eerste kangoeroe die we gezien en geaaid hebben (Josie)! Op naar de volgende bestemming..

My Review Of The Place I Stayed

Loading Reviews