Vertrek vanuit Sydney

Flag of Australia  , New South Wales,
Monday, September 24, 2012

24 september 2012
Niet te vergeten: Happy Birthday daddy!! Ik wens je nog eens eens super gelukkige verjaardag toe!! Hopelijk heb je er goed kunnen van genieten!!

Vandaag was The Big day! Om 09:45 verlieten we de hostel en vertrokken we richting luchthaven van Sydney.. Niet om te vliegen maar om onze GREEN campervan op te halen.. De shuttle bus van de luchthaven nam een klein ommetoerke om ons op de exacte plaats af te zetten. Toen de chauffeur stopte en zei dat we moesten uitstappen, kregen we een beetje de krop in de keel. Er was daar helemaal niets te bespeuren die met groene auto's te maken had! We vroegen het nog eens na en gelukkig was het een paar honderd meter verder.. Toen we aankwamen zagen we overal groen/paarse campervans.. Wel grappig om te zien! We werden heel gastvrij ontvangen. Na het papierwerk bracht de 'jucy guy' ons naar 'our green campervan'! Vlot ging hij over de instructies van de auto: hier dit,daar dat,.. En hij sloot af met: 'Don't forget, we drive left!' En daar stonden we dan, aan de andere kant van de wereld met een 'automatic campervan' (groter dan gewend zijn) en als dat nog niet genoeg was, moeten we nog eens LINKS rijden!
Ok, gewoon instappen en wegwezen.. De eerst paar meters hadden we de neiging rechts te rijden maar na paar minuten oefenen ging het al heel wat vlotter, het zelfvertrouwen groeide.. Maar dit was in een rustig straatje! Toen de GPS ons door het centrum van Sydney stuurde waren we er plots niet meer zo gerust in! Zoveel waar we moesten op letten! Kalm en geconcentreerd blijven was de boodschap! Eenmaal door het stad en op de 'Pacific highway' was het al heel wat beter en konden we eindelijke genieten van de mooie natuur dat Australië ons te bieden heeft!
2u30 later gaf de GPS aan dat we de bestemming hadden bereikt: Port Stephens.
We reden de camping in, genaamd: Melaleuca camping.. Beautiful place! Dit was het dan, de eerste nacht in open lucht in onze campervan.. Best wel spannend!