Sydney

Trip End Mar 05, 2013

Flag of Australia  , New South Wales,
Tuesday, September 18, 2012

18 September 2012
Na een goede nachtrust konden we er weer tegenaan! Onze planning voor de dag was niet te uitgebreid: gewoon het stad een beetje verkennen! Want die lange vlucht zat nog een beetje in ons vel..

First impression of Sydney: Wow.. Zoiets had ik nog nooit eerder gezien! De grote gebouwen, prachtige parken met tropische vogels en de bekende monumenten (Opera, Harbour Bridge, ..) waren indrukwekkend!

19 September 2012
Vandaag stond de 'Whale watching tour' op de planning en het weer was ons welgezind! Vol spanning stonden we te wachten tot de boot aan wal kwam. Met een stralende zon en rustige zee vertrokken we vanuit Circular Quay naast de Opera House richting open zee. Een overgevende Chinees en een uur later zagen we een eerst glimp van bultrug walvis. De vier walvissen bleken even geïnteresseerd in ons als wij in hen! Ze cirkelden rond de boot en toonden ons enkele van hun kunsten! Maar geen zorgen 'It's all on camera!' zo kunnen jullie er ook van genieten van zodra we terug zijn!
Tot nu toe het toppunt van ons bezoek aan Sydney!

20 september tot 23 september 2012
Veel kilometers later ben ik er eindelijk weer... De laatste dagen hebben we veel gewandeld en de stad verkend. Zo kwamen we o.a. nog te weten dat het eten en drinken hier enorm duur is, dat de geluiden die ons 's nacht wakker houden die mooie witte papegaaien zijn (nu vind ik ze niet zo schattig meer!!!) en dat er op de 'famous' King Cross car market maar één auto stond! Gelukkig hadden we al een super auto gevonden! De foto's volgen nog.
Vandaag 23 september is de laatste avond in Sydney. De tijd is voorbij gevlogen! Maar we kijken al uit naar het volgende hoofdstuk! Morgen gaan we onze auto oppikken en weg zijn we.. Tot hoors!

hilde on

zijn te groot voor in ons visputje zijt nog maar weg en kijken al uit om jullie weer te zien en jullie avonturen te horen
groetjes uit de kromme waters