Varsova

Trip End Jul 2009

Flag of Poland  , Central Poland,
Thursday, July 2, 2009

Varsova, Krakow ile karsilastirilinca buyuk sehir. Daha onceki okudugum yorumlara gore guya Varsova baskent ama asil olan Krakow idi (Istanbul-Ankara benzetmesi), ama Varsova cok daha buyuk. Bugun sehirde kalmayacagim. Geceyi yatakli trende gecirip, sabah Berlin'de uyanmayi hayal ediyorum. Bu sebeple ilk is istasyonda bir locker ayarlamak. Lockerlari bulmam, calisma mantigini anlamam, hepsi kolay, ama dolaplarin bir tek 1 ve 2 Zloty kabul ediyor olmasi problem yaratti. Bunun icin para cektim olmadi, para bozdurmak istedim olmadi, en sonunda bir gofret aldik oldu.

Sehir bolgelere ayrilmis. Bir cok bolge icinde en onemlileri Old Town (tum katedral, saray, meydan turu seyler burada), Srodmiescie (bazi muzeler ama daha cok alisveris ve baba magazalar), New Town, Praga (Zoo falan).

Buyuk sehirdeyiz diye 1 gunluk bilet adlim. Her yere yuruyerek gittigimden bir kere bile kullanamadim! Zaten cok garip bir sistem var. Metro dumduz, upuzun bir tek hat, sehrin bir ucundan obur ucuna gidiyor (bizimkinin uzunu)

Aslinda ozet olarak fazla degisik bir sey yapmadim. Tum gorulecek yerleri haritada isaretleyip kendime bir yol cizdim. Aralarda parklarda dinlendim. Starbucks Cafe’de bedava internet bulunca blog yazdim, Old Town’da gelenenksel yemeklerinden yedim. Tum saray, muze, alan turu seyleri gordukten sonra trenin kalkmasina iki saat kala istasyonun yanindaki son derece modern alisveris merkezinde gunu tamamladim. Burada da Jazz gelenegi yaygin. Aksam burada olmadigimdan artik baska sefere.

Geleneksel yemek dedigim Pierogi adli (Dampling Ingilizcesi) bizdeki mantinin kalin hamurlusu bir yemek. Uzerine kiyma turu yagli bir sos konuyor. Kucuk bir porsiyonda 9 adet var. Ben 4 kiymali, 5 peynirli karisik istedim. Yarisini yiyemedim.

Varsova modernlesme konusunda cok caba gosteren bir sehir goruntusu verdi. Bildiginiz tum meshur markalar mevcut. Son oyalandigim alisveris merkezi simdiye kadar gorduklerimin en guzellerinden biriydi. Cok buyuk olmamasina karsilik, her marka, her cins dukkan, sinema, Express Carrefour, bir tarafi istasyona icerden gecis, diger taraf otobuslere gecis barindiran iyi dusunulmus ve hos bir merkez. Express Carrefour’da kasa kuyrugunda onumdeki genc parasi cikismayinca aldigi sampuan ve Snickers’i geri birakti. Hersey var ama parasi olana. Biraz dikkat edince genel fakirlik anlasiliyor.

Bunun disinda tum sehirler sahip olduklari guzellikleri abartarak sunmak, onlari korumak ve sahip cikmak konusunda inanilmaz ozenli. Tum gezi boyunca en cok kiskandigim konu bu. Sahip olduklarimizin degerini bilmiyoruz. Adamlar hicbir ozelligi olmayan bir parki cennet bahcesi yapiyorlar, son derece siradan bir kiliseyi dunya harikasiymis gibi sergiliyorlar. Surekli konser, aktivite, festival. Bizde hicbir sey yapilmiyor demiyorum, ama Istanbul buralardaki gibi bir zihniyete teslim edilse, hem turizm geliri sampiyonu oluruz, hem de yerli halk medeniyetin doruklarinda yasar. AKP hukumeti ile insallah o gunleri de gorecegiz.

Yatakli vagonda iki Japonla birlikte geldik. Iyi cocuklar. Bir haftaligina gelmisler. Sectikleri ulkeler Polonya (ozellikle Auschwitz) ve Almanya. Koca Avrupa’da baska yer bulamamislar!

Son durak Berlin. 5 gun buradayim. Sonrasinda canim ISTANBUL!