Bratislava

Trip End Jul 2009

Flag of Slovakia  , Bratislava,
Saturday, June 27, 2009

Saat 5:30. 6:37'daki trene yetismek uzere tum yukumle yollardayim. Gelirken inmesi zevkli olan yokus, sabahin korunde zorunlu spor yaptiriyor. Istasyonda kizli erkekli bir grup cek genc. Benim de sesim o yasta boyle boru gibi miydi, ama o saatte bagira bagira konusmalari hic cekilmiyor. Kotu kotu bakiyorum. Hoykunerek konusan genc gegirerek ve yere tukurerek govde gosterisi yapiyor. Ona uymuyorum.

Bratislavaya varana kadar 4 aktarma var. Toplam yol 8 saat. Allahtan Salzburg'ta koca bir Sudoku kitabi almistim. Artik Sudoku, mixed Sudoku, kare karalamaca ve daha bir suru acayip bulmacanin uzmani oldum.

Son ara durak Viyana. Bati istasyonundan guneydekine gecmek zorunda oldugumdan sehre mecburi bir inis yapiyorum. Daha onceki gelisimde kisti, her yer karla kaplıydi ve cok sevmistim. Simdi de guzel geldi. Tramvayda kacak yolculuk yaptim...

Bratislava'ya varir varmaz Viyana'nin soylu havasindan iz kalmiyor. Bence bakimsiz ve kasvetli bir sehir. Eski dogu blogu ulkelerinin havasi sanki uzerine sinmis.

Hostel uyduruk. Free WiFi var deniyordu, var ama calismiyor. Kahvalti sinirsiz deniyordu, sinirsiz ama bir tek recel ve yag var. Sinirsiz ekmegin uzerine sur sur ye.

Kendimi hemen eski sehre dogru vuruyorum. Sehri dolastikca isinmaya basliyorum. Cok fazla bar, cafe ve restaurant var. Kitapcidan "Kucuk Prens" in Slovakcasini aliyorum (Kucuk Prens'i tum lisanlarda biriktirmek gibi bir ilgim var. Sagolsun koreli vendorumuz LG bile bana korecesini hediye etmisti)

Guzel binalar ve meydanlar dolasiyorum. Ne bulsam fotografini cekiyorum, japon turistlere donduk. Bir de nerede kale, sato var (genelde bunlar bir tepenin uzerinde oluyor), yuzlerce merdiven tirmanip asagisini cekiyorum. Artik klasik oldu...

Ana meydanda ogrencilerin klasik muzik acik hava konseri var. Bir suru insan toplanmis. Inanilmaz keyifli. Oturup sonuna kadar dinliyorum. Tum memleketler hayati guzellestirmek icin surekli bir caba icinde. Muzikle, resimle, heykelle, guzel sanatlarin tum dallariyla... Karnavallar duzenliyorlar, meydanlarda toplanip toplu gosteriler ve aktivitelere katiliyorlar. Biz de gun gectikce daha da yobazlasmak icin elimizden geleni yapiyoruz. Zaten toplanmak istesek de bir meydanimiz bile yok. Karnaval duzenlesek, taskinliktan, sarkintiliktan en sonunda polis gelir, kalabaligi dagitir.

Aksama dogru etraf hareketleniyor. Dogrusu bir terk cirkin kiz yok soylentisi sehir efsanesi imis. Evet guzel kizlar goruyorum ama o kadari bizde de var. Bunlar biraz daha fizikli. Milan'da nasil herkes defileden firlamis gibi diyorsam, maalesef burada herkes bebek gibi guzel diyemiyorum.

Barin birinde Vanilyali Mojito denedim. Menu votkali ickiler, cinli ickiler, romlu ickiler gibi ayrilirken, mojitoya da ayri bir bolum olusturmuslar. Garson kizlar guzeldi, fakat bana pek sicak davranmadilar. Bahsis birakmadim :) Zaten Irlandali ve Ingiliz oldugunu tahmin ettigim holiganlar bari basinca tadi kacti.