Cesky Krumlov

Where I stayed

Flag of Czech Republic  , Bohemia,
Friday, June 26, 2009

Bugun omrum yollarda gecti. Sabah 8:30'da baslayan yolculuk, 3 aktarma 4 degisik trenle 15:00 dogru bitti. Yol boyunca cinliler, cekler, bulgar vs. bir suru insanla muhattap oldum. Bulgar olan Turkce biliyordu. Kacak siniri gecmeye calisiyordu. Biletsiz oldugundan trenden atildi, ama bisikletle devam edecek. Diger biri super sirin bir cek kiziydi. Az biraz Almanca biliyor. Prag'da calisiyor. Insan bu kadar mi guler yuzlu olur. Herkesle hemen kaynasiyor. Sonradan binen uc Cek adamla da hemen samimi oldu. Adamlardan birinin bir Turk arkadasi Istanbul'da gar sefi. Sirkeci ve Haydarpasa'yi biliyor. Bir de Efes birasini.

Cesky Krumlov cevresi surlarla cevrili harika bir yer. Masal sehri gibi diyebilirim. Sehre ulasmak icin (tabi hep old town'dan bahsediyoruz) istasyondan cok dik bir yokus iniliyor (yarin bu yokusu geri tirmanacagim. Yandim!). Brugge ne kadar guzel ve tarihi ise, bu da oyle. Daha yesil. Tabi her taraf turist avcisi. Bu kadar kucuk yerde bu kadar cok bar restaurant olsun. Ama her bina guzel, her sokak sirin, surekli yesillik, manzara. Gec dolas doyamazsin. Yine de bir gun yeter. Cunku cok kucuk.

En sevdigim ressamlardan Egon Schiele'nin bir sanat merkezi de var. Bir iki kartpostal aldim.

Kendimi odullendirmek icin cimrilik yapmayip ziyafet cektim. Dondurmasi, kahvesi dahil. Ohh sefam olsun.

Yarin ilk tren 6:30! Yine bir suru aktarma, geldigim yollari geri gidip, Viyana uzerinden Bratislava. Yol 9 saat suruyor.

Bratislava icin eksi sozlukte yazdigina gore orada cirkin kiz gormek mumkun degimis. Bizzat kendim test edip size rapor edecegim.

Disarida yagmur var...

Comments

hguner
hguner on

Bratislava.
Oğlum gitdeşuraya artık 2 güzel kız resmi koy bari blog'una.. Bütün beklentilerimizi hayallerimizi boşa çıkardın zaten şu ana kadar..
Vatan millet bu kadarmı kötü temsil edilir yani :)