Salzburg

Trip End Jul 2009

Flag of Austria  ,
Wednesday, June 24, 2009

Yunanistan ve adalar planindan vazgectikten sonra burnumu yukari ve doguya ceviriyorum. Bu, gule gule gunesli havalar, merhaba yagmur demek :(

Ilk durak Salzburg. Mozart'in sehri… Viyana'yi yakin bir zamanda gordugumden Salzburg'un Avusturya'da ilginc bir durak olabilecegini dusunuyorum.

Italya'dan sinira tren yerine otobusle ulasiyorum. Cift katli, icinde elektrik prizi de olan (Eee-Pc ve telefonu sarj edememistim) konforlu bir otobus. Yesillikler icinden Avusturya'nin Villach sehrine variyorum. Buradan sonrasi trenle. Cok guzel vadilerin icinden, muhtesem yesilliklerin arasindan geciyoruz. Cevremiz daglar, ormanlarla kapliyken birden bire aradan asagida bir koy veya bir gol cikiyor. Evler tipik dag evleri, hepsi birbirinden guzel. Treni dururup manzara resmi yapmak lazim, her yer tablo. Yol arkadasim Isvec’li Jonatan. Yol boyu geyik…

Fransa uzerine Italya Ingilizce bakimindan iyi sayilirdi. Burada ise ister Almanca ister Ingilizce konusabilmenin ozgurlugunu yasiyorum. Oh be! Yalniz Avusturya’lilar bir garip, Ingilizce’ya cok meraklilar, Almanca konusuyorum, Ingilizce cevapliyorlar (Fransa’nin tam tersi!)

Rezervasyon olayindan Salzburg’ta iki ayri yerde kalacagim. Ilk gece merkezden hayli uzakta genclik kampi tarzi bir yer. Resmen orman icinde. Yalniz yas ortalamasi biraz dusuk. Giriste doldurdugum formdaki sorulardan biri 15 yas ustu olup olmadigim!? Odamin oldugu koridorda veletler kanepelerden kale kurmuslar, cift kale mac yapiyorlar.

Esyalari birakip merkeze vurdum kendimi. Hava hayli kararmis, ustelik yagmur yagiyor. Sokaklar genelde bos. Macera olsun diye issiz sokaklara daliyorum. Ama sehrin ici gecmis. Karsima biri ciksa o benden korkar. Aslinda gunduz gormem gereken bir takim onemli yapi ve meydanlari simdiden kesfediyorum. Salzburg cok ufak bir sehir. Aslinda Avrupa’da bir cok yer oyle. Adini sanini bildigimiz bir cok onemli sehir Istanbul’da ancak ilce olur.

Bosna denen buraya ozgu bir sosisli sandwichi denemek icin bir Turk bufesine ugruyorum. Kayseri’li amcam bu domuz diye Bosna yerine bana tavuk kanat dayiyor. Iyi pismemis soguk tavuklari tekrar isittirip, iki kati para odeyip, ustune Kayseri’li hikayeleri dinleyip, Mozart’in dunyaca meshur bir besteci oldugunu ogrenip ayriliyorum.

Mirabell bahceleri denen guzel cicekler, agaclar olan bir parka cisimi yapiyorum. Once bulundugum cevreyi isaretlemem gerekli…

Pub, cafe, bar turu bir yerler bakindiktan sonra yagmurda o kadar islanmaya dayanamadim ve geri dondum. Ertesi gun erken kalkip sehri iyice kesfederim…

Ertesi gun erkenden kalkip check-out yaptiriyorum. Ayrilmadan 14:00’e "Sound of Music" turuna indirimli rezervasyon yaptirdim. Tur baslayana kadar yeni hostelime yerlesebilir, istasyondan Cesky Krumlov’a trenleri ayarlayabilr ve bir sehir turu atabilirim.

Sehir turunda yine kisa surede tum meydan, muze, kilise ne varsa bitiriyorum. Monchsberg denen Salzburg’un yuksek bir tepesinden (asansorle cikiliyor, iniste istersen yuruyebilirsin, ben tabi para vermemek icin yurudum, klasik kayboldum) tum Salzburg’u seyredip turun baslamasi az kala duraga yetisiyorum.

“Sound of Music” cok meshur bir muzikalin Salzburg ve cevresindeki cevrildigi mekanlari dolastiran bir tur. Cok guzel goller, saraylar, sevimli kasabalar turun kapsaminda. Toplam 4 saat.

Rehberimiz son derece geyik, hic susmayan (bu arada sadece Ingilizce bir tur) showman biri. Hem anlatiyor, hem oynuyor. Iki cumleden biri espri. Iste super bir fikra:

“What happens with the guy with no left side?”

“He’s all right!”

Rehber’den filmin orjinalinin Alman yapimi oldugu, AmerikalilarinUsd 900.000’e haklarini satin aldiklari, Avusturya hukumetinin cekimde zorluk cikardigi mekanlari Hollywood’da yeniden yaptiklari, filmde Dallas JR’in annesinin de oynadigi gibi luzumlu bilgiler ogreniyoruz. Arada filmden muzikler dinleyerek super manzaralarla dolu turu tamamliyoruz.

Arkasindan kisa bir sehir turu daha ve aksam belki takilacagim bar mekanlarina bir on kesif… Sonrasinda hostele donuyorum.

Oda arkadaslarimdan biri Japon Takashi. Cocuk benden de buyuk gezgin. Uc aydir yollarda. Amerika, Kanada’yi bitirmis. Ustune benim gezdigim yerler arti Portekiz, Ispanya, Iskandinav ulkeleri ve gidecegim dogu Avrupa ulkelerini iceren geziyi surduruyor. Turkiye ve Yunanistan plani da var. Nedense kafaya Kapadokya’yi takmis. Biraz Bodrum civarlarina takil diyorum.

Salzburg macerasi sanirim bitti. Simdi disari cikip gunduzden kesfettigim gece mekanlarina ugrayacagim.

Yarin yolum uzun: Cesky Krumlov (Kucuk Prag)

Comments

hguner
hguner on

Planınla İlgili
Sevgili Orkuncum..

Bilmiyorum daha evvel gittinmi ama Mikanos ve Santorini Gerçekten kesinlikle gitmeni önerdiğim iki Yunan adası.. Yunanistan ayrı ama bence adaları göz ardı etmemeni sana hiddetle tavsiye ederim..