Venedik

Trip End Jul 2009

Flag of Italy  , Veneto,
Tuesday, June 23, 2009

Kaldigimiz yerden devam ediyoruz…

Evet, dun gec bir saatte sinir bozucu bir yolculuktan sonra otele varmistim. Internet'te otel tarifinde yerin o kadar kolay bulunacagi iddia ediliyordu ki, ustune "iste bu kadar basit" diye bir de dalga gecmisler. Tabi ben sirtimda super agirliklarla gecenin bir vakti hic de o kadar kolay bulamadim (Cunku o kadar kolay degildi)

Resepsiyondaki herif tam hapishane gardiyani. “Selamin aleykum” falan yok, niye geldim ki gibilerden hesap soruyor. Ilk lafi “pasaportunu ver!”. Bu arada tum cumleler emir kipi, hicbirinde “lutfen” yok. Pasaportun kabini sormadan cekip cikariyor, icinden kredi kartlari falan dokuluyor, ne oluyor diye yandan bankoya yaklasinca, “burasi benim ozel alanim, bankonun onune gec” seklinde buyuruyor. Anahtar verilmiyor, “yukarida birileri olmali” seklinde iki kat yukari gonderiliyorum. Tum o agirliklarla yukari cikip, kapi duvar pozisyonundan sonra tekrar asagi iniyorum. Yukarida kimsenin olmadigini soyleyince “kapiyi vurdun mu?” seklinde geri zekali muamelesi goruyorum. O sirada disaridan anahtarla oda arkadasim geliyor. Arada “internet (wi-fi) var mi?”, sorusuna sadece “var” cevabi aliyorum, “eee, sifre?” sorusuna ise “su anda mesgulum, 20 dakika sonra gel” yanitiyla bertaraf ediliyorum.

Oda epey kozmopolit, odada bir Turk (ben), bir Japon asilli New York’lu cocuk (Ta-Ki), bir Malezya’li kiz ve bir Hong Kong’lu kiz seklinde kaliyoruz. Daha sonra kizlarin yerine Sili’li baska bir kiz geliyor (Kiza gun icinde dinlenmek uzere odaya donmusken ve bir anlik dinlenmek icin yataginda uzanirken uzerimde bir tek donla yakalaniyorum, tanismamiz boyle oluyor)

Gune erkenden Venedik’e inerek basliyorum. Inerek diyorum, cunku otel tren istasyonuna (merkezde olmayani) yakin ama merkeze ancak tren veya otobusle inilecek kadar uzak. Erken gelmenin faydasi ortaligi turist kalabaligi doldurmadan tum populer yerleri hizlica dolasabilmek. Venedik gercekten turist kaynayan bir yer, hatta buranin yerli hakli nerede yasiyor acaba diye insan kendine soruyor. En basta Venedik’in degisik duzeninden kafam karisiyor. Her taraf adacik ve surekli koprulerle birbirlerine baglanti var. Haritayi dogru kullanmaya basladiktan sonra Venedik’in de aslinda kucuk bir yer oldugu ortaya cikiyor.

Hosuma giden, daracik sokaklarda kaybolup, sonra birden bire kocaman bir meydana ya da bir kanala cikiyor olmaniz. Sokaklarda kaybolmak gercekten zevkli. Binalar guzel, ama her taraf dukkan. Vaperottalar kazik oldugundan binmiyorum, gondollar ise daha beter. Belki sevgilimle gelirsem paraya kiyarim.

Aslinda sehirleri sevgiliyle gelinecek, arkadasla gelinecek, yalniz takilinacak seklinde gruplamak lazim. Prag, Venedik kesinlikle sevgiliyle gelinmesi gereken sehirler. Belki biraz o yuzden, biraz da fazla turistik olmasindan, Venedik’ten pek hoslanmadim. Aslinda Italya biraz baydi galiba…

Yarin Salzburg’a geciyorum. Orjinal planda Italya’nin guneyini de dolasip, Yunanistan’a, oradan adalar uzerinden Bodrum’a annemlerin yanina gecmek vardi. Fakat hem adalardan gecisin kolay olmayacagini ve pahali olacagini dusunerek, hem de Temmuz’un 18’de zaten mavi yolculuga cikacagimi hesaba katarak, deniz gunes konseptini bir tarafa birakip, dogu Avrupa’ya yonelmeye karar verdim. Simdiki planim Salzburg, belki Cesky Krumlov, Budapeste, Bratislava, Krakov, Varsova ve Berlin seklinde (planlamada katkida bulunan Cem’e tesekkurler!). Berlin’den de ucuz bir ucus bulup once bir hafta Istanbul’da isleri halledip, sonrasinda bir hafta mavi yolculuk oncesi annemlerin yaninda Bodrum’da dinlenmek.

Gene yogun bir program oldu ama altindan kalkariz herhalde. Bu arada yukari ciktikca hosteller ucuzluyor.

Bu yaziyi yazdigim mekan gencler arasinda oldukca populer bir bar-restaurant. Gencler dolusmaya basladi…

Yarin uzuuuun bir yol Salzburg’a dogru beni bekliyor.

Comments

ersendadas
ersendadas on

Gece Hayati
O bara neden gitmedin bu club a neden gitmedin...
Onu niye gormedin bunu niye gormedin.
Hioha ha yasasin ukalalik.
Beni SMS lerle yildiramazsin... :)))