Siena & Pisa

Trip End Jul 2009

Flag of Italy  , Tuscany,
Monday, June 22, 2009

Bugun dolu dizgin kosusturma ile gecti. Tum tren ve otobus kalkis saatleri cok hassas bir sekilde birbirine eklenmis, aralardaki zamanlarda gezileri bitirip, hatasiz bir sekilde etabi tamamlamak gerekiyordu.

Plan, 7:00 kalk, 8:10 Floransa'dan trene bin, 9:38 Siena’da in, otobusle tren istasyonundan Siena merkeze ulas, Siena’yi gez, otobusu kacirma, istasyona geri don, 12:41 Siena’dan Empoli trenine bin, Empoli’de aktarma yap, 14:31 Pisa’ya var, 55 dakika’da tum Pisa’yi bitir, kosarak istasyona gel, 15:29 Floransa trenine bin, 16:33’te in, hostele git, internete bak, bavulu al, yoldan elma, su al, 18:37 Venedik trenine yetis, 21:17’de Venedik’te olmasi gereken tren yolda rotar yapsin, 22:00’den sonra Venedik’e var, oteli bul ve yerles… seklinde.

Etabi hatasiz bir sekilde tamamladim. Artik bir sehrin ruhunu kavramam icin orada gunlerce kalmam gerekmiyor, saatler yeterli. Saatlerce surmesi gereken sehir turlari icin ise benim icin dakikalar gerekli. Hem de detaylari kacirmadan, gundelik hayata da karisip sadece turist gibi takilmadan. Kaybolma opsiyonlari bu surelerin icinde.

Siena ve Pisa’yi ozetleyecek olursak; Siena bir etrafi surlarla cevrili, tugla tugla binalari olan, kiliseler, meydanlarla dolu, sirin ve tarihi dokusu olan bir sehir. Epey turistik. Her sehirde oldugu gibi katedral en meshur bina. Fakat katedral meydaninin diger sehirlerdekinden farki meydanin canak seklinde egimli olmasi.

Pisa ise meshur egik Pisa kulesinden baksa bir ozelligi olmayan ufacik bir sehir. Zaten hosteldeki Meksikali cocuk, bugun plani yetistirip yetistiremeyecegim uzerine tavsiye verirken (orijinal planda Pisa yoktu), araya neden Pisa’yi eklemiyorsun, hemen Pisa kulesini ceker donersin, zaten baska bir sey yok demisti.

Venedik’e tren yolculugu iskence seklinde gecti. Hem kalkista, hem de yolda tren rotar yapti. Ustune bizim vagonda surekli gurultu yapan bir velet, onu oyalamak icin ondan daha cok gurultu yapan anne ve figuran kizlar vardi.

Venedik’teki otel ve bu sinir bozucu yolculugun uzerine gestapo tipli otelci ile kavga etmeden nasil gunu tamamladigimi Venedik yazisina birakalim en iyisi.