Marseille

Trip Start Jun 03, 2009
1
16
38
Trip End Jul 2009


Loading Map
Map your own trip!
Map Options
Show trip route
Hide lines
shadow

Flag of France  , Provence-Alpes-Côte d'Azur,
Monday, June 15, 2009

Uzun bir yolculuktan sonra nihayet Marsilya'dayim. Fakat geldigime degdi galiba. Istasyondan kafayi uzatir uzatmaz karsima cikan manzara bu sehre bir anda kanimi isitti. Hani eski turk filmlerinde olur, adam koyden trenle Haydarpasa garina gelir, disari bir cikar, karsisinda koskoca Istanbul ve deniz. Benimki de o duygu. Bir anda karsiniza kocaman bir manzara cikiyor. Bir tepeden asagi sehre dogru bakiyorsunuz.

Bu sehre gelince kalacagim yeri bulma konusunu bir turlu cozemeyecegim galiba. Bu sefer tarif edilen adresi elimle krokiler cizerek not ettim, istasyonda dev haritadan defalarca baktim, buna ragmen sirtimda okuz olusuyle istasyon cevresinde 1 saat dolandim (adres yurume mesafesi 5 dakika :) )

Sonunda hosteli buldum  (Vertigo). Internet'ten yer yok gozukuyordu, ertesi aksama da rezervasyon yapmak istemistim, evet, hala yok! Mecburen yerlesip baska bir yer aramak uzere yollara dustum. Ilk buldugum yer Hotel Hassan, tabelasi var, kapi duvar.

Ikinci buldugum yerin birak icine girmeyi, kapisinin onunden gecmeye korkarsin. Resepsiyonda suratima bakmayan bir herif, iceriye surekli arap kilikli birileri girip cikiyor (zaten kapi yok, sokakla resepsiyon arasi oyle bir bosluk) Adama "Yarin aksama oda var mi?" diye sordum, "Onu yarin sor" dedi ??!! Neyse, hic degilse ingilizce konusabilen biri. "Fiyat ne olur? ","Sana 20 Euro"

Bir sonraki yer temiz bir yer, 50 Euro.

Nihayet orta karar bir yeri 25 Euroya buldum Dus yok, ama TV var (sadece 6 kanal) Bu TV olayi cok onemli galiba, adam israrla kumandayi gostererek TV hizmetini ovuyor. Ertesi gun gelmek uzere adamla anlastik (Nasil anlastik? Tarzanca tabi. Bu yolculuga cikmadan once Ingilizce pratigim biraz gelisir diye umitleniyordum, nerde, bir kelime Ingilizce konusmadigim gibi fevkalade Tarzanca konusabiliyorum)

Fransizca ogrendim, 5-6 kelime yetiyor: Hello: Bonjour, Goodbye: Au revoir, Please: Si vup le (boyle birsey agzimda yuvarliyorum), Thank you: Merci, Yes: Oui, No: Non, Excuse me: Excusez moi, How much?: Combien?. Surekli takip ettigim bir "Sortie" var, bir de henuz kullanmadigim jotem :)

Aksam aksam biraz dolasayim dedim. Burasi gordugum en pis sehirlerden biri. Ortaligi bok goturuyor, her taraf cop, cam kirigi, vs. Hep Marsilya'yi gordugum korsan filimlerindeki gibi hayal etmistim. Dogru cikti. Filmlerde korsanlar, dilenciler, fahiseler vardi, burada bir tek korsanlar yok. Fransiz tipli insan az, daha cok arap, zenci, hintli, turk vs. Ayakkabi giyen birini goreyim diye surekli ayaklara bakarak yuruyorum, surekli sandalet, terlik, parmak arasi.

Daha onceki pek steril sehirlerden sonra bana burasi daha ruhu olan biryer olarak geldi. Biraz Istanbul, biraz Barcelona, biraz Paris...

Ertesi gun ayaklarim patlayana kadar yurudum (Gercekten sol ayagimin alti su topladi) Resimlerden gezdigim yerlere bakarsiniz. Gecesiyle, gunduzuyle bu sehir yasiyor.

Buralar cok sicak. Resmen su olup akacagim. La Fayette girdim ki, klimasindan faydalanayim, ama sifayi kaptik galiba. Hasta mi oluyorum ne?

Oralar da sicak mi?

Hey, beni duyan var mi? Bir ses verin!
 
  




Slideshow Report as Spam

Comments

kunterdogrusoz
kunterdogrusoz on

Evliya'm Benim
Acýdýk valla haline. ablam Dam Dös Yon'da (okunuþu önemli) sekiz yýl geçirmiþti; hani bi yardýmý olacaksa diye; Vu Le Vu diyip yüklemi koyuyorsun yanýna, sonra da Avek Mua... Örnek veriim; Vulevu (çok istirham etsem) hamburgerinizi paylaþýrmýsýnýz avek mua (benle)? Hý? Bunu çevirmeye gerek yok, mimiklerinle yapýcan, acýndýrýk Emrahla Guiza arasý bir kývamla... Beynelmilel yani... Bana yazdýðýn kiþi ile de resimler görmek istiyoruz... Kaç þehir daha yanýnda? Yoksa sen mi onun yanýndasýn? Rute mu deðiþti sen mi? Deþifresin deþifre!!!!!!!!!!!

zagortenay
zagortenay on

Corto Maltese nin Turkiye Subesi
Alooo orko kardeş Marsilya biliyorsun Ermenilerin çok oldugu yerdir o sebeple de Istanbulu yad etmek icin mumkun mertebe bize benzetmisler...keske bordeaux da sarap olaylarına takılsaydın orada yapacak cok sey de vardi inan.Neyse Corto Maltese orada bir idol biliyorsun .Bu arada orada o kitapcinin yaninda kefta arisa ketcap olayı var ona da takılabilirsen takill

_polaris_
_polaris_ on

sevgiler saygilar
senin o hayran kaldigin pencerelerin resmini wallpaper yaptım. Zugurt tesellisi iste :) Vallahi bir sonraki duragı soyle diye ukalalık yapmıstım, geri aliyorum. Örnegin Nice'ten tek hatirladigim bir ortodoks kilisesi ve cakilli bir plaj. Velhasili kelam sen meseleyi cözmüşsün, biz seni takip edecegiz. öperim, hastalanma, terliyken soguk su icme... :)

Add Comment

Use this image in your site

Copy and paste this html: