Ko Chang och Ko Samet

Koh Samet Ban Phe
Read my review - 4/5 stars

Flag of Thailand  , Trat,
Wednesday, May 22, 2013

Idag har vi varit i Thailand i lite över en vecka. Vi trivs superbra! Även om man försöker så gott det går att komma åt det "genuina" i varje land så kan vi nog inte förneka att exploateringen här innebär att det också finns mer att göra för oss. Allt är mer ordnat och organiserat, och det är faktiskt ganska skönt.
Vi började med att spendera 5 nätter på Ko Chang som ligger nära Kambodjas gräns. Här kände vi för att lyxa till det lite och tog in på en resort men två pooler, fina rum och massa bekvämligheter. Vi var väl förtjänta av detta tyckte då vi lever ett så hårt backpackerliv i övrigt (eeeller inte ;)...). Vi spenderade två dagar vid poolen, och gjorde inga större utsvävningar.
Uppvilade hyrde vi dag tre en vespa och gav oss ut på ön. Vi svängde in på "Tree top adventure park" och svingde oss upp i träden med vajrar och hela kittet. Sjukt kul! När vi var klara och kom ner på marken så började det att svaja i träden, och så ramlade massa stora frukter ner bredvid våra huvuden. Vi tog skydd och tittade upp. En hel flock apor var ute på lunchutflykt! Lokalbefolkningen sa att dom bara råkade tappa lite frukter här och där, men jag tyckte mig nog allt se att dom små lymlarna kastade på oss med all kraft! Tur att vi hade hjälmar! :)
Senare gick vi ner till stranden och hade en supermysig kväll med öl, vattenpipa och klassisk underhållning a la turist-Thailand.
Dagen efter hoppade vi på ännu en minibuss och åkte till en mindre ö, Ko Samet, längre upp på den östra kusten. Här har vi också hyrt vespa och åkt runt i deras nationalpark, åkt på snorkeltur med en speedboat som körde i 500 Km/h minst, ätit god gatuköksmat, och smugit in på kalla 7-eleven när värmen har blivit för jobbig.
Imorgon åker vi till Bangkok för att försöka ta oss vidare direkt till Kanchanaburi. Vi får se hur det går!

Uppdaterat med bilder och videos! (Veedjuus som Olof säger)

/Emma

My Review Of The Place I've Seen