Quebrada de Cafayate

Trip Start Feb 08, 2012

Flag of Argentina  , Northern Argentina,
Sunday, March 25, 2012

Hola,

Vooraleer het mooie 'ArgentiniŽ' te verlaten rest er mij enkel nog het noorden te verkennen. Mijn voorlopig langste busrit (18u) bracht me naar 'Valles Calchaquie' waar ik een paar dagen in 'Cafayate' verbleef.  'Cafayate' is de belangrijkste stad in het zuidwesten van de provincie 'Salta'.  Deze kleine en gezellig stad met ongeveer 12000 inwoners wordt omringd door door mooie bergen, wijnvelden en bodega's. De sfeer hier is heel relax en mensen zijn supervriendelijk. 'Cafayate' is naast 'Mendoza' ook een beroemd wijngebied. De bekendste wijn van deze streek is de witte, droge  'Torrentes'.

Op de bus had ik Simon leren kennen, een grappige Brit die me de komende week zal vervoegen.  Bij aankomst hadden we ook meteen gezelschap van een Italiaan en een Spanjaard en samen besloten we de volgende dag de 'Quebrada' door te fietsen.  Dit is aaneenschakeling van bijzondere rotsformaties bestaande uit verschillende kleuren die duizenden jaren terug gevormd werden door wilde rivieren en grote temperatuurswisselingen. De lokale bevolking heeft deze formaties dan allerlei toepasselijke namen gegeven...

Dus zoals gezegd, wij een fietske gehuurd en daarmee de bus op om ons 50km verder midden in de 'Quebrada' te laten afzetten.  Ik werd helemaal stil van deze plek en de tocht duurde veel langer dan aanvankelijk gedacht omdat je hier gewoon niet weg wil.  Achter elke hoek schuilen de meest surreŽle beelden en onmogelijke kleuren.  Om de 5 min spring je van de fiets om nog maar is wat foto's te nemen...  Voor mij was dit na de nationale parken van 'PatagoniŽ' een absolute topper!  Een plaats waar ik tegelijk heel wild maar ook heel rustig van werd, een plaats die mij liet nadenken over wie we zijn en wat wij betekenen voor deze wereld.

groetjes

xx

Mokka on

Ammaai joh als ik u zo bezig zie word ik jaloers ;),
geniet er ma van ge bent goe bezig. Geen stress en geen zorg.
En ze voorzichtig he.

Dikke knuf
Mokka ;) bechario

Sandra on

Hey Oli

Het ziet er allemaal supermooi en fantastisch uit!
Geniet er nog maar van!
x

jeanine en pol on

Al heel veel doorkruist
.Massa s prachtige foto s.
Da's een ander leven dan bij ons he!!!
genieten maar, en groetjes uit eversem (als je dat nog weet liggen )

Alain on

Salut Loulou,
Moi aussi j'étais chez les exotiques, à Kinshasa. Content de voir que ça te plais toujours autant. N'oublies pas de ramener un saucisson avec la Duvel du vendredi !
J'ai bien reçu ton colis (ouvert par la douane), dis moi ce qu'il faut faire.
A bientôt et profites car plus que 10 mois !
A+ Alain

Celine on

Mis je broertje!

@ Alain, Olivier had mij gevraagd om dit bij u te komen ophalen.

alain on

Hey Celine, carton ziet op kantoor in Brucargo. Laten me de dag weten wanneer komen jullie af te halen. Komen jullie met Cookie mee !!!!! Hein Loulou