Viimeinen paiva Uudessa Seelannissa

Trip Start Mar 02, 2005
Trip End Nov 03, 2005

Flag of New Zealand  ,
Tuesday, June 14, 2005

Queenstownissa meidan piti kayda katsomassa muutamaa Lord of the Rings kuvauspaikkaa ja muutenkin kauniita maisemia, mutta ikava kylla saa oli niin sumuinen ja pilvinen, etta ymparilla olevia vuoria ei nakynyt ollenkaan. Kavimme tekemassa pienen, kolmen tunnin trekin Sylvan jarvelle, mutta siihen se sitten jaikin. Ajoimme sitten Mt. Cookin kansallispuistoon ja vaikka koko matkan ajan sinne, keli oli todella surkea, niin muutama kilsa ennen itse kansallispuistoa keli kirkastui ja aurinko alkoi paistamaan.

Me kavimme tekemassa kolmen tunnin trekin Mt. Cookille ja oli vaihteeksi kiva kavella taas auringonpaisteessa ja itse asiassa oli todella lamminta. Kavelyn jalkeen meidan piti vain rentoutua paikallisen hotellin baarissa, mutta baari oli kiinni ja koko paikka oli ankea. Lahdimme siis samana paivana ajamaan kohti Christchurchia ja loysimme keskustasta leirinta-alueen, jossa oli TV-huone, jotta Mika voisi katsoa Formuloita.

Sitten meilla oli viela yksi paiva aikaa ja kavimme muuten vain ajelemassa pitkin pikkuteita ja illalla rentouduimme. Mina luin kirjaa ja Mika pelasi Nethackia. Mikalla on nyt todella hyva peli meneillaan ja han on taas ihan tohkeissaan. Aamulla pakkasimme tavaramme ja veimme auton pois. Jatimme rinkat lentokentalle sailoon ja tulimme keskustaan viettamaan aikaa. Meidan lento Brisbaneen lahtee vasta 5:30 huomenna aamulla. Ajattelimme viettaa koko paivan kaupungilla ja tulla illalla lentokentalle nukkumaan. On aika turha ottaa mitaan majoitusta noin lyhyeksi yoksi.