Olesja löysi sisäisen shoppaajansa

Trip Start Feb 02, 2006
Trip End Feb 28, 2006

Flag of Spain  ,
Tuesday, February 21, 2006

Päivät täällä Marbellassa ovat sujuneet todella rennosti ja aika on viuhahtanut ihan siivillä. Olemme nukkuneet ja syöneet hyvin ja ulkoilleet aika paljon, kuten lapsiperheissä on kai tapana. Olemme tehneet retkiä läheisiin kyliin, ostoskeskuksiin ja yhteen eläinpuistoon. Ympärillä on todella paljon kultturillisesti kiinnostavia ja mahtavia paikkoja, kuten Sevilla, Granada ja Cordoba, mutta olemme olleet aika laiskoja, emmekä ole sivistäneet itseämme ollenkaan. Olemme viettäneet rentoa lomaa, emmekä ole etukäteen suunnitelleet yhtäkään päivää.

Kulttuurin sijasta minä ainakin olen nauttinut paljon maallisemmasta ajanvietteesta, nimittäin shoppailusta. Niin kauan kuin suinkin muistan, olen vihannut vaatekaupoissa ravaamista. Vaikka lähden kuinka intoa täynnä ostoksille, niin aina se tunnelma lässähtää, kun ei tunnu ikinä löytyvän mitään järkevää. Olen myös aika epävärma värien ja tyylien valinnassa, joten yleensä tyydyn ostamaan hyvin samantyylisiä ja aika tylsiä vaatteita. Katja kehui heti ekana päivänä minulle miten ihania vaatteita täällä on ja miten edullista kaikki on näin alennusmyyntien aikana. Minä nyökkailin vain, enkä oikeiasti uskonut. Kun kävin ensimmäisen kerran markkinoilla, niin kokemus ei ollut kovin mieltä ylentävä, vaikka ihastuinkin heti paikallisiin keramiikka-astioihin. Ihan viimeisillä minuuteilla markkinoilla löysin kuitenkin ihanan farkkutakin ja siihen käsilaukun 20 eurolla. Siinä vaiheessa tapahtui sisimmässäni joku ihme vinksahdus ja minusta tuli shoppailija.

Vietin yhden kokonaisen päivän kierrellen vaatekauppoja ja huomasin shoppailun oikeasti hauskaksi kokemukseksi. Löysin itselleni tosi kivoja kesävaatteita ja ensimmäisen kerran uskalsin kokeilla myös muitakin värejä kuin mustaa ja valkoista. Ostin vihreitä, oransseja, punaisia, violetteja ja vaaleanpunaisiakin vaatteita. Innostuin ostamaan myös erilaisia edullisia rihkamakoruja asusteiden täydennykseksi. Ensimmäistä kertaa elämässäni nautin vaatteiden ostamisesta ja olen kiinnostunut myös muista naisellisista tilpehööreistä. Ostin korujen lisäksi muutaman värikkään huivin elävöittämään asusteita ja olen kaiken kaikkiaan hyvin tyytyväinen ostoksiini. Minulla on nyt aika edullisesti hankittuna koko kesän ja kevään vaatevarasto, eikä minun tarvitse mennä pitkään aikaan suomessa vaatekauppaan. Tässä taas yksi hyvä syy muuttaa pois suomesta, sillä tuntuu siltä, että ulkomailla on sopivien vaatteiden löytäminen helpompaa.

Ainoa miinus viime päivinä on ollut kovin tuulinen ja kylmä sää. Olen yrittänyt käydä joka toinen päivä rannalla pitkällä aamukävelyllä, mutta viimeiset päivät kävely on jäänyt väliin, sillä rannalla tuulee niin kovasti ja kylmästi, ettei tarkene edes pitkähihainen päällä. Onneksi uima-altaat ovat edes vähän tuulelta suojassa, joten olemme istuskelleet lepotuoleilla ottamassa aurinkoa sillä aikaa, kun lapset ovat lätränneet vedellä uima-altaan lähellä.