Aurinkoa luksuksen keskellä

Trip Start Feb 02, 2006
Trip End Feb 28, 2006

Flag of Spain  ,
Wednesday, February 15, 2006

Saavuimme tuttavaperheemme luokse Marbellaan seitsemän aikoihin sunnuntai-illalla. Markulat olivat tuleet viettämään pimeintä talveä tänne etelän lämpöön ja kutsuneet meidät käymään luokseen. Kun kerran lähdimme Meribeliin asti laskettelemaan, niin ei se parituhatta lisäsilometriä etelä-Espanjaan tuntuneet enää niin pahoilta. Ystäviemme vuokraama asunto sijaitsee muutama kilometri Marbellasta aivan meren rannalla. Asunto on isolla ja vehreällä, aidatulla alueella ja on todella upea. Kolmekerroksisen talon kaksi ylintä kerrosta käsittävä asunto on hyvin tilava ja hyvin ylellisesti sisustettu. Ystävillämme on kaksi alle kouluikäistä lasta ja he ovat tykänneet asua yhdessä kerroksessa jättäen toisen kerroksen kaksi huonetta vieraiden käyttöön. Meidän ihanan tilava huoneemme sijaitsee siis ylimmässä kerroksessa ja siinä on valtava parveke merelle päin. Parvekkeellä on valtava poreallas ja myös varsinainen kylppäri on todella iso.

Ensimmäisenä iltana söimme yhdessä päivällistä ja sitten menimmekin Mikan kanssa heti kokeilemaan poreallasta. Iltailma oli aika viileä, mutta kuumassa vedessä istuskellessamme mieleen muistui se unohtumaton ilta Chilen kuumassa lähteessä. Kylvyn jälkeen uni maistui kyllä todella hyvin ja aamulla heräsimme auringon paisteesee. Kävimme koko porukalla läheisellä hiekkarannalla ja keräilimme näkinkenkiä. Minä rakensin Aleksin kanssa hiekkalinnaa ja kävin jopa kahlaamassa meressä, vaikka vesi oli aika kylmää. Onneksi pihalla oli viisi uima-allasta ja yksi niistä oli lämmitetty. Mika, Jussi ja aleksi uivat ja polskivat, kun me naiset istuskelimme aurinkotuoleissa ja nautimme auringon lämmöstä. Illalla kävimme vielä läheisessä ostoskeskuksessa katselemassa ja söimme isot jäätelöannokset.

Jäätelön jälkeen Mika alkoi voida hiemanpahoin ja siihen mennessä, kun olimme päässeen takaisin kämpille, niin Mikan vatsaa väänsi ilmeisesti jo kovasti ja hänellä oli todella huono olo. Puolenyön aikaan Mika oksensi vatsansa tyhjäksi ja seuraavana päivänä hän ei jaksanut ollenkaan nousta sängystä. Ilmeisesti kyseessä oli lievä ruokamyrkytys tai ihan tavallinen vatsatauti. Huvittavinta on mielestäni se, että koko maailmanympärireissun aikana kummallakaan meistä ei ollut mitään ongelmia ruoan tai vatsan kanssa, vaikka söimme ihan mitä vaan ja olosuhteet eivät todella olleet kovin hygienisiä. Onneksi vatsatautia kesti vain yhden päivän ja sitten Mika oli taas kunnossa.

Tänään kävimme muutamassa pikkukylässä katselemassa, Coinissa ja Mijaksessa. Minä löysin itselleni kivan farkkutakin ja ihastuin paikallisiin keramiikka-astioihin. Täällä on todella värikkäitä astioita ja minä haluaisin ostaa vaikka kokonaisen setin. Taidan tyytyä kuitenkin vain pariin isoon kulhoon.