CZ Darwin, Litchfield, Kakadu a Katherine parky

Trip End Jun 29, 2012

Flag of Australia  , Northern Territory,
Sunday, December 25, 2011

20 Prosince jsme preletli z Cairns do Darwinu kde jsme si vyzvedli nase 4x4 premistovadlo ktere nam delalo skvelou sluzbu na dalsich 14 dni. Po jende noci stravene v Darwinu jsme hned rano vyrazili do obchodu udelat porande zasoby na nekolik dni. Diky zabudovane lednicce v aute jsme meli moznost koupit si i jine potraviny nez konzervy coz bylo skvele :o) Po nakupu jsme na zahradku navazali 40l vody, matrace a stan pro 6 lidi a konecne jsme vyrazeli za dobrodruzstvim do Litchfield parku. Tam se nam moc libilo. Vsude byla spousta obrovskych termitist ktere dosahovaly nekolika metru a byly asi 100 let stary. V parku taky bylo nekolik vodopadu u kterych se dalo krasne ochladit. Po ceste na ubytko Marci uvidela nase prvni dva klokany a taky jsme videli par velkych jesteru vyhrivajicich se na rozpalene silnici. Vecer jsme si udelali grilovacku ale z niceho nic se zvedl vitr a prisla obrovska bourka takze jsme se strachem doutikali do pokoje kde jsme jen trosku naplanovali dalsi den.

Dalsi zastavka byl Kakadu narodni park ktery nas vsechny docela zklamal. I kdyz bylo vsude docela dost sucho, vetsina cest byla uzavrena na celou destivou sezonu nehlede na to jestli prsi nebo ne. My si ale nastesti dost uzili po ceste tam tak nas to az tak nemrzelo. Rozhodli jsem se totiz vzit to skratkou prez malou sterkovo-prasnou silnic (off road) ktera byla 80km dlouha. Jeste do dnes nevime jestli jsem tam vubec mohli byt ale proslo nam to tak to neresime :o) Ze zacatku se cesta zdala byt v pohode a my si uzivali vyhledy na klokany, ale cim jsme se dostavali hloubeji do terenu, silnice byla horsi a horsi. Asi po dvou hodinach  drncave jizdy jsme dojeli k rece. Jelikoz jsme vubec netusili jak je hluboka a co je na dne, chvili jsme resili jestli to dame nebo ne. Pojistovna mela totiz prisne pravidlo. Kola mohla byt pohorena jen do pulky (to se nam bohuzel nepodarilo dodrzet….) A v tom sem neco zhalidl na hladine. Zoom na kamere nam to potvrdil…. V rece byl nas prvni divoky krokodyl. Nervozita ale i vzruseni stouplo a po chvilce vahani jsme reku bez sebemensiho problemu projeli. Po dalsi pul hodince nam ale bohuzel nase safari zkoncilo jelikoz jsme dojeli k obrovske rece plne krokodylu kterou by jsme opravdu neprejeli. Vsichni jsme ale byli plni zazitku a tak nam ani nevadilo otocit se a jet zpet na hlavni silnici. V ten den jsme si jeste zaplatili vylet na lodi na reku Adelaide kde jsme videli dalsi krokodyly ale hlavne nam krokodylovy nadsenec a odbornik popovidal spoustu zajimavosti a fakt o techto predatorech. S temito informacemi by jsme vubec nepremysleli tu reku preizdet. Krokodyl je zabijak a vyuzije kazdou prilezitost!

Z Kakadu narodniho parku jsme popjeli jizne do Katherine narodniho parku kde sme stravili stedry vecer. Jelikoz jsme po ceste narazili na obchod, doplnili jsme nase ujezene zasoby a dokonce se nam podarila na veceri koupit ryba a suroviny na bramborovy salat na kterym jsem si vsichni nesmirne pochutnali.

Termitiste

Stedrodeni prochazka
Stedrovecerni vecere
Katherine rokle
Po ceste do Alice Springs jsme se stavili na Devils Marbles (dabelske mramorove koule)