CZ Vanuatu Tanna

What I did

Flag of Vanuatu  ,
Tuesday, November 22, 2011

Let z Fiji na Vanuatu byl naplanovan na 8:30, takze to byl pro nas brzky start. Na letiste jsme dojeli neco malo pred sedmou a k nasemu udivu nebyl na obrazovce zadny let v 8:30, ale az v 11:30. Sli jsme se zeptat k prepazce co se deje a ti nam vysvetlili ze byl let zmen a ze nam posilali email. My jim vysvetlili ze nam zadny email nedosel (hmm to jsme si aspon v te dobe opravdu mysleli chi chi) a ze je to nefer. Ja jim jeste rekl ze kdyby jsme prisli pozde my tak ze by na to ohledy nebrali. Na tento popud se nam pani moc omluvila a jako omluvu nam dala kupony na snidani. Coz hned zlepsilo nasi naladu a s $20US na utratu jsme vyrazili na snidani kterou jsme si dost uzili. Jak malo nam staci ke stesti….

Pro spatne pocasi byl nas let jeste pak opozden o dalsi 2 hodiny. Nakonec jsme v Port Villa (Vanuatu) pristali az 13:50 mistniho casu coz nam davalo jen hodinku a pul pred letem na ostrov Tanna kam jsme meli namireno, a to jsme jeste nemeli ani koupene letenky protoze jsme potrebovali  nakombinovat dva lety dohromady a to neslo udelat on-line. U prepazky Air Vanuatu sedel borec ktery byl ocividne vyrusen nasim pozadavkem a musel se nam venovat! Po 30 minutach nam konecne rekl jake jsou moznosti a cenu, no pak uz jen trvalo 30 minut vyridit platbu grr. Meli jsme asi 30 minut do odletu a to jsme jeste museli dat veci do uschovny jelikoz na nase 4 prave naplanovane lety jsme mohli mit jen 10kg + prirucni zavazadlo a jeste jsme potrebovali vybrat penize na 10 dni protoze tam pak nebdou bankomaty. Totalne vyrizeni a zpoceni jsme dorazili na check in 10 minut do odletu.

Plan byl: 3 noci na Tanne, 7 noci na Aneithum, zpet do Port Villa pres Tannu kde stravime 2 noci nez poletime do Brisbane.

Na Tanne jsme si domluvili hned po priletu drahy odvoz pod sopku na kterou se chystame. Ubytovali jsme se v ''Jungle Lodge’’ a dali veceri. Na Vanutau je vse celkem drahe. Za ubytovani v chaticce bez elektriky  chteji dvakrat tolik nez na co jsme zvykli a to uz jsem tu cenu srazil dolu, no a za veceri (omeleta s ryzi) 180kc pro jednoho - fakt drahy. Druhy den jsme vyrazili s Filipem (kluk ktery se stara o ubytko) na plaz ktera je 2 hodiny chuze, na piknik, kde bude plno mladejch lidi z kostela. Po ceste nas vzal pres les ze nam ukazal velke stromy – samozrejmne za popaltek. Na plazi to bylo fajn ale po dvou hodinach nas to prestalo bavit a jelikoz jsme meli hlad a Filip nikde, vyrazili jsme zpet na ubytko. Asi po hodine chuze..pozor ted to bude pro silne nervy…sli jsme bosky…Peta zakopla o kamen a po celem okoli se rolehl jeji bolestivy narek. Koukl jsem na nohu a vedel ze je zle. Videl jsem jak nehet z prostrednicku je cely ukoply a visi jen na kousicku a tece ji krev a to i z podnehtu z prstenicku. Peta stenala bolesti a po chvilce si lehla uprosted polnacky jelikoz se ji dealalo spane a byla na odpadnuti. Citil jsem se stejne jak kdyz Peta mela otravu jidlem na Cube, proste jsem ji nemel jak pomoct. Meli jsme pred sebou asi 3 km a auto tu projelo dvakrat dene. Peta zkousela vzdy kousek jit, ja ji sem tam vzal do naruce, ale i presto, ze ma jen 45kg nedokazal jsem ji nest moc dlouho. Po dalsich 2 dlouhych hodinach jsme byli zpet na ubytku. Peta si dokazala odrthnout trcici nehet ale pres bolest jsme nedokazali ranu moc vycistit a tak jsme to polili rumem, dali na to antisepticky krem a jemne zavazali.

Bylo jasne, ze jen tak behat nebude! Myslim ze nam sopky nejsou prany. Peta trvala na tom ze mam jit aspon ja at to nafotim. Rozhodli jsme se docela pozde a tak jsem vyrazel s Filipem az za tmy. Sopka Yasur je jedna z nejdostupnejsich aktivnich sopek na svete. Byla to slusna podivana. Bylo to jak koukat do pekla.

Druhy den jsme opet za nemaly peniz popojeli zpet k letisti do mesta Lenakel kde jsme vedeli ze ma snad byt nejake zdravotni stredisko a take jsme potrebovali nakoupit zasoby jidla na tyden na dalsi ostrov kde temer nic neni.

Nemocnice byla docela dost spinava a muzem byt radi ze to nebylo nic vaznejsiho. Na prsty koukli, trochu to jeste vycistili a znovu zavazali. Rekli nam, ze more ji to vycisti a meli pravdu.

Prelet na ostrov Tanna
Photobucket

Drahy presun na korbe auta

Ubytko pod sopkou - vsude je jen cerny prach

Pro zmenu...... opet v nemocnici