CZ Inca Trail & Machu Picchu

Trip End Jun 29, 2012

Flag of Peru  , Sacred Valley,
Saturday, September 24, 2011

Po dvou dnech odpocinku nas vyzvedla agentura v 6:00 rano a dalsi dobrodruzstvi zacalo. Na Machu Picchu se da jit nekolika zpusoby. Nejdednodusi verze je kombinace vlaku a autobusu a minimalni chozeni. Timto zpusobem pusti dovnitr asi 3000 lidi dene. Dale je v nabidce nekolik tur. My jsme se rozhodli pro klasickou turu Inca trail. Denne dovoli na turu 500 lidi (200 turistu a 300 nosicu). Tura trva 4 dny, 3 noci a je 43km dlouha s nekolika narocnymi prevysenimi. Nejvyssi bod je druhy den a je 4200m nad morem. V nasi skupine bylo 16 turistu, 21 nosicu vcetne kuchare a 2 pruvodci. Bylo o nas dobre postarano!! Nez jsme se vzdy dosplhali do kempu bylo jiz vse pripravene. Postaveny jidelni stan se stoly s zidlickami a samozrejmne pripravene jidlo. Stan staveli na kazdou jidelni prestavku a varili nam lepe jak v kde ktere restauraci. Jidlo bylo s krasnou ozdobnou prezentaci a zahrnovalo krome polivky a hlavniho jidla i predkrm a bud zakusek nebo caj. Posledni den nam dokonce udelali dort!!! Pri prichodu do kempoviste kde jsme zustavali pres noc na nas cekal potlesk od nosicu ze jsem to zvladli a pripravene stany. Nosici nosili na zadech veskerou vybavu co se tyce stanu, jidelny, stolky, zidlicky, kompletni kuchyn i s propanbutanovyma bombama a varici + koplet jidlo na 3dny pro 40 lidi. Dale si lide mohli priplatit aby jim nosici brali osobni veci. My + 2 dalsi turisti jsme byli jedini kdo si nosili vsechno.

Na zacatku Inca Trail

Tura:

Prvni den byl jednoduchy a rekl bych ze to bylo tak na otrkani. Usli jsme 12km a previseni bylo jen 400 metru. Odpoledne zacalo prset a tak jsme poprve vyuzili plastikove plastenky ktere jsme narychlo koupili tesne pred odchodem. Po ceste jsme videli Incke zriceniny ke kterym nam pruvodce dost popovidal. Noc byla chladna ale diky tomu, ze si muzem sepnout spacaky k sobe do jednoho velkeho nam bylo krasne teplo. Dale bych podotknul ze v kempovistich byly turecke zachodky!! Rekl bych ze jsme si uz zvykli, ale toto byl otres. Fakt hnus a ke vsemu se ani jeden nedal zamykat :o(

Vyhledy prrni den

Zacalo prset.....
Prvni kemp

Druhy den byl nejnarocnejsi. Vsichni z nasi skupiny ale zvladli vyslap s pevisenim 1200m (z 3000m do 4200m) bez vetsich problemu, samozrejmne Obri jako prvni hihi. Dale nas cekal, na kolena neprijemny 600m sestup, do kempoviste na noc. Druha noc byla o dost nejchladnesi, protoze to bylo o 600m vys a take se vecer vyjasnilo ale jak jsme si zalezli do spacaku tak nam bylo hej. Tento den jsme usli opet 12km ale teren byl tentokrat narocnejsi a samozdrejmne ze nam pres den dost prselo a take jsme byli v mracich a mlze. Do kempu jsme ale dosli pred 14 hodinou takze jsem si volne odpoledne uzili vyhledem na okoli a hranim karet.

A nezaprsi, a nezaprsi....
Nosici
Na obed se na chvilku vyjasnilo a byly videt hory se snehem
V dali dole je videt kde jsme meli obed
Nejvyssi bod
Druhe kempovani

Treti den mel byt nezapomenutelny diky krasnym pohledum na okoli. Jelikoz nas vsak pocasi nezklamalo a prselo a byla mlha a hnus tak jsme toho moc nevideli. Zato jsme ale byli v kempu asi o hodinu drive nez pruvodce predpokladal protoze nikdo nezdrzoval focenim :- ). Usli jsme 15km s nejvyssim bodem 4000m. Kemp na noc byl asi 1,5hod od Machu Pichu. Zde bych jeste zminil ze v prubehu dne nas cekalo asi hodinove splhani pred kterym nam pruvodce rekl ze kdyz vezmem nahoru kaminek tak si muzem neco prat. A cim vetsi kaminek tim vetsi prani…. Sami muzete posoudit podle fotky jak velke prani mela Peta.

Kaminek pro prani
Opet krasne pocasi
Ale na par okamziku bylo videt par Inca staveb
Photobucket

Ctvrty den byl budicek ve 3:40 aby jsme byli 4:30 nastoupeni u kontrolni budky ktera byla asi 20 minut chuze a otvirala v 5:30. Odtud nas cekal vyslap neco pres hodinu k slunecni brane odkud jsme byli odmeneni prvnim pohledem na Machu Pichu. Samozrejmne ze to byl nezapomenutelny pohled umocneny tim ze s prichodem k brane se po trech dnech zacala protrhavat obloha a pomalu zacalo vylezat slunicko!!!!!! ( Naprosto nezkutecny). Dale nas cekal kratky sestup blize k Machu Picchu odkud se daly udelat "pohlednicove" fotky. Nasledovalo kratke volno, vsichni jsme po 3 dnech zavitali na normalni a ciste WC + formality jako vstupenky a mimo jine razitko do pasu (nevime jestli uplne legalni ale super). Prohlidka Machu Picchu s nasim pruvodcem trvala 2,5 hodiny + 1,5 hodiny jsme si ho prochazeli oddelene. Celou prohlidku jsme meli sluceno a verim ze na tento den jen tak nezapomenem. Lidi z nasi skupiny postupne chodili dekovat Peti ze nam urcite vylezlo slunicko protoze treti den tahla tezky kamen na hour :o). Ve 13:30 jsme s prvnimi kapkami deste nasedali do autobusu ktery nas dovezl do mesta Aquas Calientes odkud nam jel bohuzel az za 5 hodin vlak.  Cekani nastesti uteklo jak nic. Nejdrive jsme meli spolecny obed (nebyl soucasti tury) v predrazene restauraci a pote jsme se presunuli do levnejsiho podniku na pivko a pisco sour coz je Perujsky cocktail (silny alcohol pisco s naslehanym bilkem, citronem a cukrem).  Do vlaku nastupovalo 16 vlacnych velice hlucnych turistu. American Colin stacil jeste prikoupit litr vodky a dzus a o zabavu (ostudu) bylo postarano.  Nase skupina to ohodnotila ze takhle se ve vlaku nepobavili od stredni skoly. Bohuzel ostatnim pasazerum jsme tak vtipni nepripadali a marne si chodili stezovat pruvodcimu ktery byl rad ze si od neho kupujem pivo a tak je ignoroval!!

Ranni cekani pred branou
Kubanek a nase oblibene zviratko
Photobucket
Uplne prvni pohled na Machu Picchu :o)
Machu Picchu
Dokonale stavby Inku - jen kamen na kameni bez malty... Mezi kameny by se nevlezla ani spicka noze :o)

Nasi nosici
Kuchar
Pred veceri
Zaslouzene litrove pivo

litvýnoff on

Zdarec mazec!!!! Naprostá nádhera, právě sme to tady fšycy zkókli a závidíme.paráda!!!!
ste borci, dali ste to parádně.Osobně Krakonošovi závidím toho obrovskýho lahváče(Pilsen Callao)Až to půjde, mooooooooooooooc rádi vás uslyšíme:-))
Myslíme na vás a držíme palce na dalším putování!!!!
XXXXXXXXXXXXXXXXXX Litvínováci

Daska on

Nazdarek pusinky, fotky opet prenadherne. Jste sikulky jak jste to krasne zvladli. Jen tak dal. Myslime na vas neustale. Opatrujte se a uzivejte. Papapa D + L xxxxxxxxxxxxxx

Z Úvozu a "Vancic" on

Ahoj naši milí, jste naprostí tvrďáci, co si pěkně zobli; s úsměvem a nádhernými fotkami nám zprostředkováváte vaše osobní poznání. Moc se mi to líbí. Těším se na další zpravodajství obrazem i slovem. Je to úžasné. Doma OK.
Tatínek s rodinou.

Kopeckovi on

Jéééé, to musel být opravdu úžasný zážitek. Úplně jsem se zasnila a trochu jsem vám i záviděla. Já si užívám s malým na pískovištích a hřištích všeho druhu :-) Držím palce, aby se vám nemoci vyhýbali a abyste si užívali další krásná místa na své cestě. Mějte se fajn a nezapomínejte odpočívat.

Maca on

BOZI FOTKY !! fakt vam zavidim....

decka, neudelate si kratky trip do UK? bude u nas Halloween party... ma dorazit i Verca ! pa maca xxx

Veru on

Ahoj decka,
s tím alkoholem a srandou ve vlaku....on se Kubik svlíkal???:-)A já u toho zase nebyla:-)jo jo do UK už vyrážím v úterý a strašně se na všechny těším,bude to přesně rok.Moc škoda že tam nebudete.Výlet super,hned bych odsud vypadla taky a změnila bych to ninetofive za něco zábavnějšího.Tak to všechno za nás za všechny vstřebávejte aŤ na nás trošku toho dobrodružství taky přenesete.
pusinky veru

obrobr
obrobr on

Ahojky Veru! LOL, neee, neboj, o nic jsi neprisla. Obrik se tentokrat ovladal. Spis ja jsme byla trosku hlasitejsi....
To je super ze valis do anglie zavzpominat. Urcite si to tam moc uzijes - kor halloweenskou party pokud bude tak vydarena jak loni :)