Hjemme igen

Trip End Aug 16, 2006

Flag of Denmark  ,
Friday, August 18, 2006

Hey!

Det her er så vores sidste entry for denne gang. I sidste entry lovede vi jer slutningen på vores eventyr, så den kommer her!

Efter Taj Mahal tog vi som sagt videre til en mindre by, Orchha. Endnu en by med et fort og et marked. Noget Orchha havde patent på var dog en overbefolkning af fluer!! Vi overvejer lidt om Orchha er stedet hvor alle Indiens fluer tager hen på sommerferie, for det var virkelig ekstremt! Vores eneste aften i Orchha tilbragte vi på en restaurant på deres gamle fort. Her var der gammel dans og musik fra Madhya Pradesh (den del af Indien vi befandt os i), hvilket var en flot oplevelse, dog lidt fordrejet da vi fandt ud af at den sari-klædte danser var en mand.

Fra Orchha tog vi videre til en lille by kaldet Khahurajo. Khahurajo er kendt for sine erotiske templer, hvilke vi selvfølgelig måtte forbi og se.

Sidste stop inden Delhi var Indiens mest hellige by, Varanassi. Varanassi ligger ved bredden til Ganges floden, hvilket automatisk medførte en solopgangs sejltur hvor vi så byen vågne op og bruge floden til alt hvad vi bruger badeværeslet til. Om aftenen var vi til Shiva-fest ved et af "ghat"terne (nedgange til floden).

Det var et noget betuttet selskab der drog tilbage til Delhi efter 10 dages heftige oplevelser. Vi havde en sidste gruppeaften i Delhi, hvorefter vores rejsegruppe blev spredt for alle vinde. Vi blev et par dage i byen, inden vi rejste tilbage til Danmark på deres Uafhængighedsdag, hvor himlen var fuld af tusindvis af drager og alle inderne var i godt humør. Gaderne var øde, for alle stod med deres drager på hvert et hustag.

Næste morgen ankom vi til Kastrup lufthavn, trætte men mange oplevelser rigere. Vi glæder os til at se jer alle sammen og håber at I har haft en god sommer!

Stine og Ditte