Poodlemine

Puoc An

Flag of Vietnam  ,
Thursday, February 14, 2008

Ööbuss ongi tõeline magamisbuss - vooditega! Lävel tuleb jalanõud jalast võtta ja kilekotti pakkida. Olime reserveerinud viimases reas viiest voodist kolm, õnneks ülejäänud kahte kedagi ei tulnud, seega saime laiutada. Muidu tore ja steriilne turistikeskkond, kui jätta tähelepanuta jäist õhku külje alla puhuv konditsioneer, mida päris välja lülitada ei õnnestu, ja bussijuhi audioterror, mis koosnes kõrvulukustavast kohalikust estraadikavast teleka saatel. Telesaate publik naeris ja nii ka meie, sest olukord oli parajalt absurdne, eriti kui tuled magamiseks ära kustutati. Minusugune muidugi magab tuima rahuga ka vietnamikeelse möla saatel, loodetavasti omandasin ka natuke keelt.
Keset ööd jäi buss paar korda seisma ja enamus rahvast läks kuhugi. Kuhu ja miks, jäi mulle arusaamatuks. Kella kuue paiku olime Hoi An'is kohal. Lõime edukalt tagasi motikameeste rünnaku ja suundusime hotelli otsima. Hoi An on tõeliselt armas linn, kolasime mööda hommikuselt tühje tänavaid ja kiikasime sisse ka paari hotelli. Enamus olid täis või alles paari tunni pärast vabanemas. Otsustasime koha kasuks, mis asus vaiksemas põiktänavas ja lubas lisaks hommikusöögile ka tasuta internetti ja jalgrattaid. Hiljem selgus, et LP rahva lemmik. Musta pesu kottidega meid uksest välja ei lasta.
Pärast hommikusööki tänaval tuli lahendada transpordimure. Esimene reisibüroo kutt võttis meid rajalt maha ja leidis ka meile sobiva rongi. Paraku on kõik rongid kuni 20. veebruarini väljamüüdud ja minu rongisõiduunistus peab jääma ootama järgmist Vietnami-külastust. Saime pika sebimise peale ööbussi Nha Trangi tagasi ja sealt lennu Saigoni.
Edasi nägi programm ette tutvumist linnaga. Sisseastumine esimesse riidepoodi ja pükste proovimine. Vöö vahele mahtus vabalt paar rusikat, aga poetädi jaoks ei olnud see probleem. Mõõtis mind hoolega mitu korda üle ja lubas kella seitsmeks õhtul 12 dollari eest uued püksid teha ja draakoni ka põlve peale tikkida. Lahe.
Järgnes shoppamine. No comments.
Kui hotelli tagasi laekume, ripuvad meie ukselinkide küljes kotid puhta pesuga, sokid sedapuhku kõik olemas.
Kella seitsmeks olidki püksid koos draakoniga valmis, aga kohalike arusaam mõnusatest lohvakatest pükstest erines veidi minu omast ja lasin homseks kasvamise jagu juurde panna.
Hotellimees üritab meid veenda, et päike siinkandis sel aastaajal hommikul ei tõuse ja kella kuueks katkiste kivide juurde minna pole mõtet. Vaatame veel seda asja.
Ilm on suht külm. Aklimatt kojusõidu tarbeks ilmselt.