Vertrek van onze cruise

Trip End Oct 20, 2011

MS Nieuw Amsterdam

Flag of Spain  , Catalonia,
Tuesday, October 4, 2011

We hebben vandaag de wekker om 7 uur gezet zodat we tegen opening (9u) aan de Sagrada Familia kunnen zijn.

We ontbijten van het buffet in het Lido restaurant en gaan dan op stap. We nemen opnieuw de shuttle bus om de haven uit te gaan. (normaal moet een heen en terug ticket binnen dezelfde dag gebruikt worden maar de chauffeur aanvaardt ons niet gebruikte retourticketje van gisteren nog.) en vervolgens de metro tot de Sagrada Familia. Daar komen we aan om 8u45 en er staat alweer een rij te wachten tot achter de hoek maar gelukkig niet zo lang als gisteren. Wanneer de rij zich om 9u in beweging zet, is ze alweer aangegroeid tot het einde van de blok. Om 9u20 staan we binnen het hek. We hebben de tickets incl. audiotour en lift genomen (12,50 euro inkom, 4 euro audiotour en 2,50 euro voor de lift = 19 euro per persoon) Voor de lift krijg je een vast tijdstip. Ons ticket is voor 9u50. We doen eerst al een deel van de audiorondleiding en gaan dan naar "onze" lift (er zijn er 2) Je gaat met de lift naar boven en volgt dan een route door één van de torens terug naar beneden. Onderweg heb je allerlei uitkijkpunten op de andere torens en op de werken die bezig zijn om de kerk verder te voltooien. Het is heel erg de moeite waard maar je mag zeker geen hoogtevrees hebben.

Terug op de begane grond zetten we onze audiorondleiding verder. Deze is zijn 4 euro zeker waard want de info is erg interessant. Leuk is ook dat je soms extra info kan opvragen door op een bepaalde toets te drukken. Zo bepaal je zelf hoeveel of hoe weinig info je wil horen.

Op het einde van het bezoek kom je ook nog door een museum gewijd aan de Sagrada Familia met bouwtekeningen, schetsen en maquettes en ook enkele andere gebouwen van Gaudi. De opstelling was echter nogal rommelig. Volgens onze audioguide zou er audioinfo zijn bij enkele van de belangrijkste stukken in het museum en dat zou daar dan aangeduid staan maar wij hebben nergens een dergelijk bord gezien.

Na ons bezoek aan de Sagrada Familia, nemen we de metro terug tot de Ramblas waar we nog een kijkje nemen in La Boqueria. Het is een drukke, kleurrijke markt en wat ik gisteren gehoopt had hier te vinden, is hier inderdaad: kraampjes met tapas, tapas en broodjes bij stands die vlees verkopen, echte tapasbar achterin de markt … kortom, veel mogelijkheden om iets kleins te eten. Alleen niet op zondag …

We voelen onze voeten niet meer van het vele wandelen en besluiten vroeger terug te keren naar het schip. We nemen de shuttle bus terug en komen kort na de middag aan. We gaan een hamburger eten in de terrace grill bij het zwembad en gaan daarna wat zonnen. Vanop het dek volgen we stipt om 16u het vertrek uit Barcelona. Hier begint onze eerste cruise nu echt!

Omdat het Tamarind restaurant gisteren zo meegevallen was, hebben we vandaag in het specialty restaurant Canaletto gereserveerd. Het is gala avond en het leek leuker om opgekleed in een specialty restaurant te zitten dan in de grote eetzaal maar dat viel eigenlijk wat tegen. Het eten is er niet slecht maar ook niet bijzonder. Het begint super met lekkere antipasti, vervolgens lekkere vissoep, daarna gewone vitello milanese en tenslotte een dessert dat eigenlijk niet lekker was. Ook kan je in dit restaurant niet echt “mensen kijken”, iets wat toch wel leuk is op een gala-avond. Volgende gala-avond dus toch naar de grote eetzaal…

Na het avondeten laten we voor de lol onze foto's nemen omdat we toch wel benieuwd zijn naar het resultaat.

Na een wandeling op het promenadedek gaan we naar onze kajuit voor onze eerste nacht op zee.

My Review Of The Place I've Seen

Loading Reviews