Van Monterey naar LA over de Highway 1

Trip Start Oct 17, 2008
Trip End Nov 11, 2008

Sunday, November 9, 2008

Monterey - Highway 1 - Los Angeles  343 miles (560 km)

Het is nog altijd zwaar bewolkt als we opstaan. We gaan ontbijten en vertrekken daarna toch maar naar de Highway 1. In plaats van op te klaren, krijgen we zelfs nog gietende regen. Even twijfelen we of we het wel zouden doen want als we vertrekken, moeten we zeker de eerste 88 miles langs die tragere weg afleggen (of terugkeren langs dezelfde weg) We besluiten het er toch maar op te wagen.

Na een tijdje stopt de regen en nog wat langer komt er zelfs wat blauw in de lucht. Nog later worden de opklaringen nog breder. We zijn blij dat we het toch gedaan hebben want de weg is prachtig. De oceaan is erg wild.

Onderweg komen we langs prachtige landschappen. Aan Morro Bay stoppen we bij een overlook en daar staan bordjes met uitleg over de zee-olifanten die hier komen. We speuren de rotsen af maar vinden er geen. Aan een andere parking iets verderop zien we een heleboel mensen staan maar als we naar de rotsen kijken net voor de kust waar zij staan, dan vinden we nog geen zee-olifanten.... Tot we plots zien dat het hele strand er vol ligt ... Hoe kan je nu zo over die enorme beesten kijken en ze gewoon niet zien? En eens je er één gezien hebt, zie je dat het er vol ligt. Prachtig!

Nog net voor donker komen we aan in Solvang. Dat is een klein dorpje langs de Highway 1 dat opgericht is door Deense migranten en er nu nog altijd erg Deens uitziet. Kleine schattige huisjes, windmolens, Deense vlagjes en heel veel Deense namen. Schattig.

Het is al na 20u als we aan de luchthaven van Los Angeles aankomen. We checken in in de Comfort Inn aan de luchthaven. Zo kunnen we morgen de auto teruggeven voor 11u en een dag huur uitsparen en in de namiddag vanaf hier de shuttle naar de luchthaven nemen.