Van Las Vegas naar Sequoia National Park

Trip Start Oct 17, 2008
Trip End Nov 11, 2008

Monday, November 3, 2008

Las Vegas - Barstow (Calico Ghost Town) - Bakersfield - Three Rivers

We zijn al heel vroeg wakker want we hadden hier ongelooflijk veel lawaai vannacht. Het straatlawaai lijkt wel versterkt te worden door de hoge muren van het hotel en de parkeergarage aan de overkant. Wij zitten op de 15de verdieping en het lijkt wel alsof de vrachtwagens en zware motoren naast ons bed denderen. Daarbij heb je dan nog eens de slaande deuren op de gang, de bonkende voetstappen van onze bovenburen en het geluid van een stortvloed wanneer iemand boven of naast ons het toilet aftrekt. Het is hier al even erg als in de Best Western in Cortez. Kortom: hoewel de kamer prachtig is, is het hotel geen aanrader om zowel de ligging (downtown, ook wel cracktown of whoreville genoemd...) als omwille van de slechte geluidsisolatie van de kamers. Voor dezelfde prijs vind je op de strip ook kamers. Als je maar niet op vrijdag- of zaterdagavond gaat en ook niet tijdens één van de grote evenementen in Vegas zoals de jaarlijkse autoshow.

Iets na 7 uur staan we al in de file om Las Vegas buiten te rijden. Daarna gaat het gelukkig vlot.

Bij Barstow gaan we de Ghost Town Calico bezoeken. Ingang is 6$ per persoon en we voelen ons al snel bedrogen. Het is hier één circus. Overal zijn decorstukken opgezet met stoeltjes voor omdat er waarschijnlijk voorstellingen gegeven worden. (maar niet nu) Alles is behangen met Halloween decoraties, hoewel Halloween al voorbij is. Die plastic rommel ontsiert het hele dorpje. Sommige stukken zijn wel mooi maar echt interessant is het nooit. Gelukkig zijn we hier vroeg genoeg aangekomen want wanneer we rond 11u weer weggaan, zijn de eerste busladingen toeristen al aangekomen en er rijden er nog meer de parking op.

We zetten onze weg verder naar Sequoia National Park. Aan Bakersfield gaan we van de autostrade af en volgen we een gewone rijbaan. Op een bepaald moment rijdt er een trage vrachtwagen voor ons die zijn pinker opzet en op de pechstrook gaat rijden. Stef vraagt zich af wat die aan het doen en omdat hij daar zo blijft rijden, denkt Stef dat de vrachtwagenchauffeur hem wil doorlaten. Hij gaat dus voorbij en het moment dat we langs de vrachtwagen rijden, komt hij weer terug op het rijvak. Stef geeft dus gas en rijdt op de middenlijn om niet met de vrachtwagen te botsen. Dan pas zien we waarom de vrachtwagen op de pechstrook ging rijden: uit de tegenovergestelde richting komen 2 wagens. Eén passagiersauto gevolgd door een politieauto met zwaailichten aan. Stef is de vrachtwagen voorbij en even later gebeurt dus wat we gevreesd hebben: de politieauto is omgedraaid en komt achter ons aan. We gaan op de pechstrook staan en wachten in de auto (net als in de film: blijven zitten, gordel aanhouden en wachten) en daar komt hij "license and registration please". Hij zegt dat we op zijn baanvak reden en bijna een aanrijding hadden met hem en de wagen voor hem. Braaf zijn heeft geen zin, argumenteren ook niet. We krijgen een boete die ons zal thuisgestuurd worden . Geen idee hoeveel. De sfeer is nu wel verpest voor de rest van de weg.

Tegen 16u komen we aan in het Sequoia National Park. We informeren er of we in het park zouden kunnen slapen maar dat is nog een uur rijden en kost 91$ excl. tax. We weten niet hoe het er daar uitziet, hebben er geen internet en willen nog het één en ander plannen voor de komende dagen. Daarom besluiten we geen risico te nemen en gaan we terug tot in Three Rivers, een dorpje niet ver van het park.  Daar checken we in in een Comfort Inn. In die keten hebben we nog al geslapen en tot nu toe is dat altijd goed meegevallen. Hier kost een kamer 70$ excl. tax maar incl. ontbijt.

Als avondeten gaan we bij een Mexicaan eten (alweer ...) op wandelafstand van het hotel. Veel anders is er niet. Het is niet slecht maar echt geweldig is het eten niet. Daarna keren we terug naar het motel en gaan we vroeg naar bed.