Van Grand Canyon naar Las Vegas

Trip Start Oct 17, 2008
Trip End Nov 11, 2008

Flag of United States  , Nevada
Sunday, November 2, 2008

Tusayan - Williams - Hoover Dam - Boulder - Las Vegas  276 miles (442 km)

Na het ontbijt (dat hier trouwens minder goed is dan het ontbijt in de Best Western of de Sleep Inn), vertrekken we naar Las Vegas. In Williams rijden we kort over de Route 66 loop die door het stadje gaat maar het is er volledig uitgestorven.

Onderweg naar Vegas stoppen we ook aan de Hoover Dam waar het een drukte van jewelste is. Op de Hoover Dam hangen 2 klokken: één met de tijd in Arizona en één met de tijd in Nevada en zo merken we dat we weer een uur teruggaan in de tijd. Arizona heeft nl. geen daylight saving time (winteruur) en Nevada heeft dat wel.

In Vegas hebben we nu een kamer geboekt in Downtown zodat we deze kant van de stad ook eens kunnen zien. Het is een kamer in het Golden Nuggett hotel. 59$ excl. tax. Als we hier internet willen, moeten we 13$ bijbetalen voor 24u. Las Vegas is de enige plaats waar we geen gratis internet hebben op de kamer.

We zetten onze spullen op de kamer en gaan dan naar het zwembad. Ze hebben hier een haaientank in het zwembad en je kan er met een glijbaan doorheen glijden (alleen gaat het zo snel dat je het zelf niet merkt dat je langs de vissen komt) Het is wel zielig voor die vissen want die zijn allemaal rondjes aan het zwemmen in een veel te kleine tank en dat terwijl er allemaal debiele toeristen tegen het raam komen tikken. Mooi is het wel, dat moet ik toegeven.

's Avonds gaan we de Freemont Street af en krijgen we een voorstelling van de Freemont Street Experience te zien. Dat is een gedeelte van de Freemont Street (het voetgangersgedeelte) dat overdekt is en waar met miljoenen led lampjes een voorstelling op het plafond vertoond wordt. Prachtig. En grappig ook hoe iedereen blijft staan en naar de lucht kijkt.

Downtown valt wat tegen. Als je geen gokker bent, valt er in Downtown niet veel te beleven. De drankjes in de casino's zijn hier goedkoper en dat is te merken aan het aantal zatte mensen op straat. We gaan te voet tot de Stratosphere en het Sahara hotel dat ernaast ligt. Voor het Sahara buffet hebben we nog een voucher, gekregen na ons time share avontuur. Het buffet is eigenlijk absoluut niet lekker. Het is eten en daarmee is ook echt alles gezegd. En van sommige dingen zijn we zelfs niet zeker dat ze nog eetbaar zijn. Zo liggen er bijvoorbeeld gefrituurde scampi's en gamba's op het buffet. De gamba's zijn volgens ons geen echte garnalen maar een soort van pulp in de vorm van een gamba. En waarom die zo slecht smaken, ontdekken we iets later: onder het buffet zitten warmtekasten waar nog 3 volle gastronorm bakken met gefrituurde garnalen zitten. (zijn ze daar salmonella aan het kweken?) We proeven van alles en uiteindelijk is de gebraden kip nog te doen en de worteltjes en erwtjes vallen ook wel mee. We zijn blij dat we hier geen geld aan gegeven hebben. Dus wie dit leest en naar Vegas gaat: nooit geld geven voor een buffet in het Sahara hotel (en zeker niet de volle prijs van 13$ per persoon excl. tax). Betaal dan liever 26$ voor het buffet in Planet Hollywood. Dat was ook niet spectaculair maar wel lekker en verzorgd en veel meer keuze.

Na het eten nemen we de deuce terug tot Freemont Street. De deuce is een dubbeldekker bus die de strip afrijdt tot downtown. Het kost 2$ voor een ticketje of 5$ voor een 24u dagpas.

We kruipen vroeg in ons bed want we zijn op 3 dagen tijd 2 uur teruggekeerd in de tijd (Van Mountain Time in Utah en Colorado, naar Mountain Standard Time in Arizona en nu naar ik weet niet welke wintertijd in Nevada) en 10u voelt voor ons nog als middernacht.