Naar Las Vegas

Trip Start Oct 17, 2008
Trip End Nov 11, 2008

Flag of United States  , Nevada
Monday, October 20, 2008

Vandaag gaan we onze "wheels" oppikken. We hadden via internet een reservatie bij Avis en dat ligt op loopafstand van het hotel. We gaan dus onze auto oppikken en daarna laden we alles in en vertekken we naar Las Vegas. 's Middags lunchen we bij Panda Express, een fast food keten met lekkere Chinese gerechten.

De rit naar Vegas duurt langer dan gedacht en het is dan ook al donker tegen de tijd dat we er aankomen. De stad zelf is overweldigend. Er heerst een ongelooflijke drukte. Via internet hadden we een kamer geboekt in het Planet Hollywood hotel op de strip en dat voor de prijs van 87$ per nacht. Het hotel is vrij eenvoudig te vinden (naast het Paris hotel en schuin tegenover het Bellagio) maar we moeten even zoeken eer we de ingang vinden. Het hotel ligt nl. in een shoppingcenter en is met de wagen enkel langs achter bereikbaar.

We checken in en krijgen een prachtige kamer alleen is er vreselijk veel lawaai van de strip. Ik hou mijn hart al vast voor vannacht.

We gaan bij een Mexicaans restaurant eten in het shoppingcenter (la Salsa Cantina) Bij het inchecken hebben we een boekje gekregen met kortingbonnen en voor dit restaurant zat er ook een bon bij.

Na het eten gaan we wandelen op de strip en het is er echt ongelooflijk. Overal lawaai, veel volk, mensen die je iets proberen aan te smeren, veel licht en de meest onmogelijke attracties in de meest fantastische hotels. Oh ja ... de attractie in ons hotel? Een regenstorm !! Uit alle hotels op de strip, kiezen wij een hotel met een regestorm als attractie! Er is een gedeelte in het shoppingcenter waar er een blauwe lucht met schapenwolkjes is en ieder half uur wordt de hemel donker, begint het te donderen en te bliksemen en valt er regen in een kleine fontein. En daar komen de mensen naar kijken ... moeten ze maar eens naar BelgiŽ komen. Daar regent het genoeg!

Wanneer we tegen half twaalf terug op de kamer komen, is het er stil. De bar van waar de luide muziek en het lawaai van mensen afkomstig was, is gesloten. Dat is dus een goede zaak. Wij kruipen in ons bed voor een goede nacht in Vegas.