Luieren tussen vogels

Trip Start Aug 09, 2010
Trip End Aug 15, 2011

Flag of Senegal  , Saint-Louis,
Friday, April 22, 2011

Op 22 april nemen we met ons Mauritaans visum op zak afscheid van Dakar en trekken we voor onze laatste dagen Sub-Sahara Afrika naar Mouit, iets ten zuiden van Saint Louis. We bengen hier een week door in het natuurpark 'la Langue de Barbarie' met luieren, lezen, kajakken, het maken van Nettie, wat wandelen en andere luilekkerheden. We maken ook een kleine uitstap naar het eiland van de vogels, wat een hele belevenis is voor ogen, oren en neus. Nog nooit zagen we zoveel vogels samen op één eiland. Het is een fascinerend gegeven om genten, sternen, meeuwen, reigers en pelikanen samen zoveel kabaal te zien maken op zulk een kleine oppervlakte.

Op 28 april trekken we verder naar Saint Louis. Aangezien we weten dat we er waarschijnlijk weer te maken gaan krijgen met de corrupte agenten die we een half jaar geleden tegen het lijf liepen zijn we voorbereid met een stevig staaltje fraude van onzentwege. We knutselden immers een perfecte kopie van Katriens rijbewijs in elkaar om de schurken in de loeren te leggen. Aangekomen bij de politiepost wordt Katriens ‘rijbewijs’ en het verzekeringsbewijs van Nettie in beslag genomen omdat we onze vier pinkers niet hebben opgezet na gestopt te zijn door de politie aan de kant van de weg. Om 16.00u mogen we onze papieren weer oppikken in het commisariaat na het betalen van een te hoge boete. Dit vegen we natuurlijk aan onze laars, ze mogen de kopie houden, wij gaan het land toch verlaten. We genieten nog van een laatste wandeling door de straten van Saint Louis, alvorens richting grens te rijden, waar we de avond doorbrengen met Momodou, onze buurman voor de nacht.

P.S. En wat we jullie niet willen onthouden is dat Katrien na 8 maanden "Afrika-cup wiptournooi 2010-2011"(het alomgekende kaartspel) Nik voorbij heeft gestoken en daarbij de kaap van de duizend punten overschreden heeft. Nik probeert ondertussen zijn achterstand weer weg te werken, maar dit zal nog wat voeten in de aarde hebben