Van Sevare naar Bamako

Trip End Aug 15, 2011

Flag of Mali  ,
Friday, March 25, 2011

22 Maart is het feest: Hoera, hoera Nik verjaart!!! Het is dus een speciale dag die we besluiten door te brengen in luxe. We besluiten naar Sevare te rijden waar we ons trakteren op een hotelkamer met airconditioning, internet, een zwembad, en een goed restaurant. Een dagje afkoelen dus.

De volgende dagen rijden we verder via San en Segou naar Bamako waar we op zoek gaan naar de bekende Sleeping Camel. Dit is een zeer gezellige auberge in het centrum van Bamako met de mogelijkheid om te camperen. We ontmoeten dan ook veel overlanders en besluiten om ons een paar dagen te ontspannen in de grote drukke stad in leuk gezelschap alvorens verder te trekken in de richting van Senegal. We brengen onder andere een kort bezoek aan de ambachten markt en de markt met de 'traditionele medicijnen'. Deze laatste bestaat uit een aantal tafels die vol liggen met stapels gedroogde dierenvellen en –vachten, schedels en groenkleurige vogeltjes. Je kan er zelfs een gedroogde paardenkop kopen. Voor welk kwaaltje dit helpt....Interessant...

nAth & FiStel on

wij zijn ook op tripje, place: oostende - temperature: 30° minder dan bij jullie