Op weg naar de Colorado Canyons

Trip Start Jun 19, 2013
Trip End Jul 14, 2013

, Colorado,
Friday, July 5, 2013

We hebben weer een lange trip voor de boeg en vertrekken richting west. We moeten meteen al een pas over de Berthoud pass op 3400 m hoogte. Boven hebben we immens uitzicht. Daarna dalen we af via de interstate highway 70 verder west. Dit blijft onze koers de volledige dag: afdalen, 70 en west.

De afdaling gaat door de eisenhouwe tunnel die uitkomt op 11500 ft. Na de tunnel blijft het sterk afdalen. 7% afdaling gedurende 7 miles. Nog nooit zo' n afdaling meegemaakt met een highway van drie rijbanen in iedere rijrichting.

We houden even halt in georgetown, een oud mijnwerkersstadje. Onze volgende tussenstop is het mondaine Vail. Vail is een ski-oord zoals alles hier in de buurt. Ongelooflijk wat je hier ziet, niet voor de modale amerikaan bestemd! Het stadje met verschillende sites is enkel bereikbaar met shuttle bus vanop centrale parkingen.

We pickniken dan maar wat verder buiten Vail.

We vervolgen onze weg via de Glenwoods canyon. Deze volgt de Colorado river. De zichten zijn zeer mooi met dierode kleur van de rotsen. De highway is speciaal gebouwd op bruggen en de verschillende rijrichtingen liggen op andere niveaus. Een indrukwekkend spektakel!

We blijven sinds deze morgen dalen, maar de temperatuur stijgt hier ook. Het is bijna 100° F,
In Palisade gelegen op 1400m, komen we aan in ons hotel dat prachtig ligt tegen de flank van het gebergte. Aan de andere kant ligt het vol met wijngaarden want het het is hier een wijnstreek. We krijgen na incheck meteen een glas wijn aangeboden. We genieten hiervan op het buitenterras met aangename temperatuur.

Eten doen we in het luxe restaurant van het hotel. Heerlijk hebben we hier gegeten. Weer een geslaagde dag om niet te vergeten.

Christel on

Een adembenemende trip door een immens landschap! Dit vind je nergens anders op de wereld!

d & s on

Ongelooflijke trip die jullie meemaken. Geniet er maar met volle teugen van!
Wij nu op koopjesjacht in Milano. Onze bankkaart begint te jammeren.

Groetjes! Ciao

nemonema
nemonema on

Gewoon doen, onze visa heeft er ook last van! Dat lost zich wel op. Prettige vakantie