Koh Lanta, toinen päivä

Trip Start Dec 28, 2012

Flag of Thailand  , Krabi,
Friday, March 8, 2013

Perjantaina menimme syömään aamupalaa taas rannalle bambumajaan. Yhtäkkiä yksi nainen alkoi kiljua kuin viimeistä päivää ja hän nousi tuolilleen seisomaan. Tarjoilijoita ja asiakkaita pyöri katsomassa jotakin, joten menikin menimme katsomaan. Siellä oli pieni käärme. Ilmeisesti käärmeitä ei hirveän usein liiku rannalla, koska niin monet paikallisetkin menivät ihmettelemään sitä. Yksi tarjoilijoista yritti säikäyttää Miksun tarraamalla nilkoista kiinni, mutta ei Miksu ainakaan samalla tavalla kiljunut ja pomppinut kuin tarjoilijanaiset, joille tyyppi teki saman tempun. Palasimme syömään aamupalaa ja luulimme jo käärmeen lähteneen kauemmaksi, kunnes huomasimme yhden paikallisen tulevan paikalla tuktukilla. Hän ajoi tietä tuktukilla, muut tarjoilijat seurasivat tätä ja yhtäkkiä tuktuk pysähtyi ja kaikki menivät tuijottamaan maata sen eteen. Hän oli ajanut käärmeen päälle. Lopulta käärme siivottiin pois rikkalapiolla.

Aamupalan jälkeen menimme makoilemaan rannalle. Annaa alkoi turhauttaa oleminen yhdessä vaiheessa, joten hän lähti kävelemään long beachin päähän. Päivällä söimme vielä rannalla ja tämän jälkeen lähdimme tutustumaan Koh Lantaan vuokraamallamme skootterilla. Liikenne oli onneksi aika rauhallista, koska muita autoja ei ollut kauheasti ja tiet olivat tilavia.

Ajoimme pitkän matkaa syvemmälle Koh Lantaa. Välillä pysähdyimme johonkin kauppaan taikka paikalliselle markkinalle katsomaan meininkiä. Auringonlaskun menimme katsomaan rantaravintolaan. Tämän jälkeen lähdimme takaisin hostelliamme päin, pysähtyen matkalla syömään päivällistä.

Illalla menimme katsomaan thainyrkkeilyä. Ottelut aloitettiin nuorimmista kamppailijoista. Nuorimmat olivat varmaan vasta kymmenvuotiaita. Jokaista ottelijaa puunattiin pitkään sivuhuoneessa ennen ottelua. Satuimme istumaan paikassa, josta näki osittain sivuhuoneisiin, joten näimme kaiken sen hieronnan ja häsellyksen mikä  siellä kävi. Otteluiden alussa oli erilaisia alkurutiineita. Ottelijat kiersivät kehää ja jokaisen kulman kohdalla kumarrettiin, jonka jälkeen keskellä tehtiin erilaisia askelliikkeitä ja kunnioituksia, jonka jälkeen ottelijat menivät vielä valmentajiensa luokse tekemään jotakin ja koko ajan soi kimeä musiikki. Potkut olivat korkeita ja lyönnit olivat kovia. Ottelijoiden vanhetessa tunnelma tiivistyi ja tuomari puuttui peliin vähemmän. Myös kannatusjoukot olivat enemmän mukana loppua kohden ja rahakin alkoi liikkua. Miksu näki kuinka yksi nainen sai kauhean tukun rahaa yhden ottelun päätyttyä. Huvittavinta oli kun yksi kaveri teki itsevarman oloisena varmaan viisi minuuttia pitkän alkurutiinin vastustajan odottaessa pitkän aikaa valmiina (yleensä alkurutiinit olivat suht lyhyitä ja kestivät suunnilleen yhtä kauan molemmilla). Kun ottelu alkoi, niin se oli lyhyin ottelu mitä me näimme, koska pitkän alkurutiinin vetänyt tyrmättiin minuutissa. Koko katsomo kohahti nopealle lopulle.

Thainyrkkeilyn jälkeen kävelimme hostellille ja kävimme nukkumaan.