To Asia! Part2

Trip End Aug 29, 2010

Flag of China  ,
Saturday, July 31, 2010

Lopulta päästiin perille Hong Kongiin ja metromatkan jälkeen otettiin taksi meijän ainoaan varattuun nukkumapaikkaan Chungking Mansioneille. Kun taksikuski ymmärs minne ollaan menossa yöpymään ni eka kommentti oli: "Se on ihan kauhee paikka, ei kannata siellä yöpyä". Siinä vaiheessa ei ollu odotukset kauheen korkeella, ja ihan hyvä, koska ei tää paikka mikään viiden tähden hotelli ole. Chungking Mansionin alakerta on täynnä ihmisiä kauppaamassa sitkeesti vaikka mitä ja alakerta on täynnä kojuja pullollaan feikkikamaa. Alakerrasta lähtee eri hissikuiluja ja hostelleja on 16 eri kerroksessa. Meijän ekan yön huone oli 10.kerroksessa. Huone oli tosi pieni, mut mitä muutakaan Hong Kongin hostelleista voi olettaakaan. Ikkunoita ei ollu, mutta sentään oma vessa, ilmastointilaite ja telkkari. Miksuu alko ahdistaa meijän majapaikka, varsinki se alakerta joka on täynnä vaikka minkälaisia kummajaisia, mutta onneks ahdistusta ei kestäny kauaa.
Ku oltiin asetuttu aloilleen hetken verran ni lähettiin tutkailee Hong Kongia. Isot pilvenpiirtäjät teki heti vaikutuksen. Käveltiin rantaan kattomaan Avenue of Starsia jonka jälkeen etittiin pitkään ja hartaasti ruokapaikkaa. Lopulta löydettiin mukavannäkönen kuppila joka oli täynnä paikallisia ja hyvä valinta oliki, koska nuudelikeitot oli hyviä ja halpoja.
Illalla lähettiin kävellen katsastaa Night Market. Paikka oli täynnä kaikkee ihanaa ja halpaa tavaraa, mutta  ei vielä ostettu mitään ku halutaan tarkistaa viel muiden markettien tarjonnat.
Päivä meni vähän aikaerosta kärsien ja Aasian menoa ihmetellen, mutta yhden päivän kiertelyn jälkeen Hong Kong on antanu ittestään varsin mukavan kuvan.