To Asia!

Trip Start Jul 30, 2010
Trip End Aug 29, 2010

Flag of Finland  , Southern Finland,
Friday, July 30, 2010

Matka alkoi kuuden aikaan iltapäivällä helsingin kentältä. Koneeseen astutiin ja katsottiin kateellisina kun rikkailla oli koneen etuosassa isot tyynyt ja hienot penkit kun itse joutuu istumaan ahtaassa karjatilassa koneen perällä. Yllätys olikin suuri kun etittiin paikkoja ja tajuttiin että oltiin kävelty omien paikkojen ohi jo vaikka oltiin vielä business luokassa. Eli pari penkkiriviä keulaan päin ja meijän paikat olikin ihan edessä businessluokassa. Alkuun ei tahtonut uskoa ja piti kysellä lentoemolta muutaman kerran onko nyt tapahtunut virhe vai onko meidän paikat oikeasti siinä. Lentoemo selvensi että nyt on vain sattunut niin että turistipuolelta on paikat loppunut ja meidän "täytyy" istua business luokassa sähkökäyttöisissä istuimissa jotka sai makuu asentoon omin näytöin varustettuna. Siinähän se kahdeksan tunnin matka meni mukavasti leffoja katsellessa ja sitten nukkuessa hyvässä asennossa.
Pekingissä meinas (miksulle) känkkäränkkä iskeä heti alkuun kun käveltiin "transfer" tiskin ohi mistä olisi saanut jatkolennon liput ja mentiin pööpöilemään typeränä väärille jonoille. Siinä sitten kun huonoa englantia puhuva vartia selvensi että nyt ollaan väärässä paikassa, oli jonot kasvaneet massiivisiksi ja menikin jonottamisessa reilu tunti. Ja nälkäkin jo oli. Siinä sitten aikani kiukuteltuani puolet jonosta lähti pois kun olivat väärässä paikassa ja johan helpotti. Syömään mentiin kiinalaiseen pikaruokalaan mikä oli täydellinen pettymys.
Lento pekingistä Hong Kongiin oli epämukava kun nyt joutui istumaan muiden turistien vieressä. Ahtaat penkit ja polvet kurkussa. Mutta nopeasti se meni kun nukahti heti ensimmäisillä pilvillä.