Markkinointia sunnuntaina

Trip End Aug 29, 2010

Flag of China  ,
Sunday, August 1, 2010

Aamulla vaihdettiin hostellia. Ekaan paikkaan oltiin varattu huone vaan yöksi, joten ei voitu enää sinne jäädä. Uus läävä oli vielä Chunking Mansionilla, joten sijainti ei vaihtunu, mitä nyt hissikuilu vaan vaihtu. Vaihdon jälkeen mentiin Hong Kongin saarelle, josta napattiin bussi saaren toiselle puolelle Stanleyhin. Stanleyssä aikaa vietettiin pääasiassa marketteja kierrellen ja jotain pientä ja halpaa tavaraa tarttui jo mukaan.
Stanleyssä löydettiin tosi kiva ravintola, jossa vedettiin nuudeleita. Onneks raflassa oli kuvallinen ruokalista, olis muuten ollu vähän arpomista mitä sitä tilaa.
Stanleystä otettiin bussi takasin Hong Kongin keskustaan päin, josta vaihdettin bussiin joka meni Victoria Peakille, eli hienolle näköala vuorelle. Molemmille oli aikamoinen yllätys se, että Hong Kong on niin vuoristoista. Kuviteltiin se paljon tasasemmaks.
Satuttiin Peakille sopivasti auringonlaskun aikaan. Maisema oli hieno, koska sieltä näky hyvin Hong Kong (sekä Kowloon että Hong Kongin saari). Päätettiin odottaa pimeän tuloa, joten mentiin semmoseen hienostoraflaan juomaan yhet. Vaikka paikka oli vähän liian hienoa tasoa meille ni mentiin sinne kuitenki, koska sieltä oli niin hyvät näkymät kaupungin ylle. Ravintolan vessoissa oli henkilökuntaa antamassa paperia käsienpesun jälkeen, eli aika överiästä oli. Siinä pimeyttä odotellessa tilattiin vähän naposteltavaa, ja pakko myöntää että olihan se ruokaki siellä tosi hyvä.
Lopulta pimeys tuli ja näkymä oli tosiaanki hieno! Kaikki pilvenpiirtäjät oli täynnä välkkyviä valoja, ja 8 alko kaupungin valoshow, jossa 15 minuutin ajan valot välkky musiikin tahdissa. Oli aika hienon näköstä.
Shown loputtua lähettiin takasin Kowlooniin ja meijän ihanaan uuteen läävään. Huone oli muuten tosi hyvä, mutta yläkerran ilmastointilaite tiputti vettä taukoomatta meijän ilmastointilaitteen päälle (ne laitteiden pömpelit on talon seinien ulkopuolella) ja siitä kuulu TOSI kova ja ärsyttävä ääni. Sen vuoks Anna sit valvo puolet yöstä, koska sitä ääntä ei vaimentanu edes korvatulpat.
Ainii, ja ostettiin Miksulle myös kamera. Tosi hyvä, koska Annan vanha kamera on jo niin huono et ne kuvat on älyttömän huonolaatusia, joten kiva saada parempi kamera ni tulee kans hyvii kuvii reissusta :)