Climbing Jimbaran

Trip End Apr 21, 2012

Flag of Indonesia  , Bali,
Tuesday, April 10, 2012

Dagens københavner-liste

- at have en bankkonto, som efterhånden er ved at være ret godt i bund ØV
- at komme til væg med sølle 2 klatreruter
- at mit helt nye kranie-armbånd er flækket
- at alle de videoer Anders har optaget af mig, hvor jeg klatrer sjovt nok viser mig i stilstand, imens jeg leder efter nye greb/tager kalk på fingrene eller holder pause (-:
- at måtte give op 2 meter før toppen på den første rute og så se nybegynder Anders klatre ruten til tops lige efter (og mig, som skulle forestille, at være øvet klatrekvinde) (-:
- at være den MINDST trænede, trods mine sølle 20 år, blandt de tre danske kvinder i alderen 35-48 (WTF??????)
- at Københavnerne var lidt specielle og ikke kan stoppe sig selv i at tænke: "åh nej, nu håber jeg bare ikke, at alle københavnere er sådan”
- at have brandmærke på indersiden af låret efter, i en presset situation på klippen, at have trukket rebet langs mit ben
- at have fingre som er ved at falde fuldstændig fra hinanden efter klatringen
- at snakke med folk, som ikke holder øjenkontakt under samtalen og generelt virker super uinteresseret i det, man fortæller dem om
- at være så udmattet om aftenen, at bloggen ingen vegne kommer i øjeblikket

Dagens jyde-liste

- at få svar på min brok-mail til Harry med lovning på en gratis overnatning i Kuta og ombytning af en af vores klatredage med en surfdag, hvilket vi straks sagde ja til efter, at danskerne havde fortalt, hvor fed surfingen havde været (så hjælper det alligevel at brokke sig indimellem) :D
- at se en gennemsigtig fanta?? (: se billedet
- at få besked fra mor med teksten: ”jeg har sammensat en dejlig menu, når du kommer hjem, bestående af dine livretter. Det bliver en overraskelse hvad det består af” JUBIIII (:
- og at få sms fra far med teksten: ”du skal nok få hjemmelavet koldskål på søndag” – og jeg glæder mig allerede
- at blive mere og mere hooked på at tage til København til sommer for at uddanne mig (nu skal jeg bare lige optages på en uddannelse) (:
- at blive taget med hen til en øde klatrevæg med udsigt til Denpasar lufthavn(som har en landingsbane ude i havet), en øde strandmunding og Jimbaran by - i modsætning til den i går som lå på den crowdede strand
- at se Anders klatre begge ruter med topreb og selv toprope og derefter leade begge ruter 4/5 til toppen
- at have fået en helt masse super klatrebilleder fra dagen i dag + et par billeder som en af instruktørerne tog, imens han hang oppe på klippen
- til Anders' forbavselse at have kvalt en 300siders bog på lige omtrent 24 timer, da han stadig kæmper sig igennem sin første, eneste og sidste bog på hele den her rejse :D
- af danskerne at få at vide, at den bedste klatreklub ligger i Århus (jubii den skal da tjekkes ud) (:
- at have brugt rigtig meget tid på at kigge på uddannelser siden jeg søgte kvote 2 og alligevel komme frem til her 1 måned efter, at de uddannelser jeg har søgt stadig er ”de rigtige” (:
- at høre Lotte (en af danskerne) fortælle om, hvordan hun engang efterlod sin nye, lille, hvide hund foran en butik på strøget og først 2½ time senere kom i tanke om den stakkels hund HAHAHAHA :D
- at have fået vores børne-dosis for det næste stykke tid (man kan godt mærke, at man stortset ikke har været omgivet af børn de sidste 2 måneder) – på den anden side, er det nok meget godt, at jeg kommer ind i rutinen igen, når jeg skal hjem til vuggestuen og børnehaven i Randers (:
- at spise aftensmad på stranden