Booking a trekking trip in Mataram

Trip Start Jan 29, 2012
Trip End Apr 21, 2012

In a shopping mall (-:

Flag of Indonesia  , Nusa Tenggara Barat,
Tuesday, April 3, 2012

Dagens Mac Donalds-liste

- at blive vækket klokken 2 om natten ved øde restaurant for at spise natmad?????
- at ligge og blunde på bussen og pludselig mærke nogen sætte sig på mine fødder, hvilket viste sig at være en indfødt mand, som var meget ivrig efter at hilse på mig og snakke med mig – det virkede midlertidig som en meget mystisk opførsel eftersom bussen kun var 1/3 fyldt og jeg fik da heldigvis også sendt fyren hen til et andet sæde
- at se det præcis samme ske 5 minutter efter, da vi holdte foran færgen og ventede på at køre ombord, hvor jeg dog var vågen og så, hvorledes to voksne mænd åbnede bagdøren og klatrede om bord (og så fattede jeg jo ligesom, hvad der foregik) – den ene af mændene satte sig igen ved siden af mig, og trods mørket kunne jeg se, hvordan hans ene hånd langsomt kom nærmere og nærmere min taske, hvori min pung lå – selvom han ikke fattede en skid engelsk, fik jeg ham brokket hen til et andet sæde og havde øjnene på ham resten af tiden (ikke nok med at man sniger sig ombord på færgen (og med bussen hele vejen til Mataram), men så forsøger man krafteddeme også at stjæle passagernes ting !!!!!!!!)
- at sidde på resten af busturen og overvejer, hvorvidt man skulle fortælle chaufføren om de ikke-luskede-gæster, men have på fornemmelsen , at han ikke forstod mere engelsk end en 5. klasseselev og derfor droppe tanken
- at sidde på færgen og så mus (eller var det rotter) kravle rundt på trapperne lige ved siden af færgens lille cafe (mmmm hvor lækkert)
- at ankomme til Mataram og indse, at Mac Donalds er det eneste sted som har åbent og ende med at spise morgenmad (de havde en hel morgenmads fastfood menu) derinde (jeg håber, at det bliver første, eneste og sidste gang, at jeg spiser morgenmad på Mac Donalds)
- at chaufføren havde fået nys om vores plan om at trekke vulkanen Rinjani og selvfølgelig havde en ven, som solgte sådanne ture, så helt uden vores accept kørte han os en enorm omvej for at samle sin sælger-ven om
- at have aftalt 15.000 rupiah med taxachaufføren og så pludselig se ham forlange 50.000 (fiftheen – fifhty de skiderikker kan sku altid finde en undskyldning for at rippe turisterne, for hvad fanden skal man gøre??)
- at betale 30 kroner for 9 æbler – hvad sker der for, at frugt er dyrere end i DK?
- at få vores værelse for natten i Senaru og se gulvet overstrået med døde insekter og en bruser, som oprindeligt var skyl-din-numse-efter-toiletbesøg-bruser (JA det er sådan en man finder på alle toiletter hernede, som de bruger i stedet for toiletpapir) !!!!!
- at finde enormt firben på vores badeværelsesloft
- under briefingen at finde ud af, at den ene deltager på turen er rablende irriterende og brugte briefingen til på to-mands-hånd at diskutere med tur-udbyderen, hvordan hun følte sig snydt af det turistbureau, hvor hun havde booket turen (imens alle vi andre sad og gloede og egentlig bare ville i seng)
- at skulle op klokken 5.15 for at spise morgenmad inden vi begynder trekkingen klokken 6.00 (det er da altid noget, at vi (LÆS:jeg) efter komodoturen er vant til at stå op deromkring for at se solopgang (-:

Dagens Cafe-liste

- at skulle ankomme i Mataram klokken 8 og allerede komme dertil klokken 7 efter 23timer på farten (imponerende)
- at taxa-turen faktisk endte rigtig lykkeligt (håber vi) for os – vi fik ikke kun trekkingturen for næsten ½delen af, den pris vi ellers havde hørt, men også gratis transport fra Mataram (Lomboks hovedby) til Senaru i aften, hvorfra turen starter i morgen, men også gratis transport fra Senaru til Sengiggi om to dage og videre fra Sengiggi til Ubud på Bali om tre dage (hvis alting klapper??) (:
- klokken 8 om morgenen at have booket og betalt vores trekking tur de næste to dage og kunne slappe af og nyde dagen i stedet for at rende de forskellige turistkontorer på dørene
- at komme ind på Cafe og spørge efter stik til at lade min computer med, og så se personalet finde en stikdåse frem til os – så blev 2 stk. kameraer, 1 stk. iphone og 1 stk. opladet. Det er sku service (-:
- at tilbringe hele dagen i Mataram Mall på hyggelig cafe med internetforbindelse, poolbord og lækre milkshakes
- at undersøge forskellige aktiviteter og seværdigheder i Ubud, hvor vi tager til lige fluks efter vulkantrekkingen og have på fornemmelsen, at Ubud falder lige i vores smag som en by fyldt med gallerier, SHOPPING, museer, SPASTEDER, madlavningskurser og LÆKRE RESTAURANTER (-:
- som aftalt at blive hentet præcis klokken 17 foran Mac Donalds og kørt til Senaru
- at møde til briefing om vulkanturen og møde de 6 andre deltagere
- at ville lukke dryppende hane og komme til at knække hele vandhanen af, så det stod ud med vand (Anders fixede det selvfølgelig for mig) – men jeg blev selvfølgelig straffet med endnu højere og oftere dryp end dem jeg til at starte med havde forsøgt at stoppe (-:
- at se en ældre dame på holdet og tænke "nå, det var da rart – så tager vi det sikkert stille og roligt imorgen” (-:
- at gå helt kold klokken 21 (hvilket skulle vise sig, at blive vores godnat-tidspunkt de næste mange mange dage) :D