Finally on the mainland again in Flores

Trip Start Jan 29, 2012
Trip End Apr 21, 2012

Last night on the boat

Flag of Indonesia  , East Nusa Tenggara,
Sunday, April 1, 2012

Dagens ensformigheds-liste

- desværre ikke at have nogle billeder af delfinerne, da de altså ikke springer rundt i luften ligesom på film, men i stedet bare glider stille og roligt i overfladen
- at høre vores ranger på Rinca-Island fortælle, hvordan der udover komodo varaner også lever okser, livsfarlige slanger og edderkopper på øen, og så en time senere befinde sig i brysthøjt græs på små stier ude af stand til at se, hvor man træder og på hvad ("var det slanger, du sagde?? – fedt")
- at vores sidste stop var ved en møg beskidt strand med plastik og skrald over alt
- at varaner på engelsk hedder ”dragons” – det er da for dårligt, at det ikke også hedder ”drager” på dansk?? (-:
- ikke at kunne nyde stranden og i stedet gå i gang med at samle skrald sammen i poser
- at få ondt i hjertet over, hvordan andre mennesker kan få sig selv til at efterlade så meget lort i naturen og så stadig forvente øde, smukke, rene strande!!!
- at måtte slukke sin computer efter ½times brug af frygt for at den ville overophede og eksplodere på grund af varmen
- at se den italienske buffet løbe tør for mad (en buffet kan da ikke løbe tør??)
- at høre en af de hollandske piger fortælle, hvordan hun kendte en som måtte betale 200 dollars for 1-dags overstay i Indonesien (ÅÅÅH nej)
- at have en 24timers rejse foran os i morgen

Dagens varietets –liste

- at have solopgangen helt for mig selv
- at sidde på forstævnen og pludselig se 5-6 delfiner svømme forbi
- at besøge det ulækre squat-toilet for sidste gang
- at høre Anders fortælle, hvordan han rent faktisk troede, at han havde brækket noget i sin fod (efter smerter i går aftes) og nu vandrede fint af sted hahaha – lidt hypokonder er alle vel (-:
- at Anders ikke mener, at hans badeshorts, som han har haft på 24/7 de sidste 4 dage skal sendes til vaskekone, når vi kommer ind til fastlandet, for som han argumentere, så ”er de jo blevet vasket hver dag” :D
- at komme i bad for første gang i 4 dage
- rent faktisk at have fået en del kulør (jubiii)
- endelig at få købt en adapter, så jeg nu kan lade mit kamera op (:
- at få milkshake og italiensk buffet til aftensmad (man bliver sku en smule træt af fisk og ris i længden)
- at få 4 milkshakes og italiensk buffet for 60 kroner (:
- at se forelskede Anders sidde og smile for sig selv med sin iphone i hånden og får svaret ”det er bare Martina, som har skrevet”, når man spørger, hvad han smiler så fjollet for (:
- følgende sætning: Cille: ”jeg fatter seriøst ikke, at man stadig producerer de der forfærdelige turist-t-shirts, hvor der står ”i visited Komodo Island” – hvem fanden køber sådan nogle??” – for så 5 timer senere, at have købt en trøje med teksten ”Komodo National Park” – så meget for dobbeltmoral :D
- at se en kæmpe færge ligge an i havnen og se den enorme menneskemængde begynde at gå ombord samtidig med, at de ankomne mennesker endnu ikke var kommet fra bord (det er så typisk Asien) (:
- at vores komodo-guide også skal tilbage til Mataram i morgen og derfor eskorterer os på hele turen (det er en lettelse at have en lokal med sig under en 24 timer lang rejse, hvor der adskillige gange skal skiftes transportmiddel)
- at slå overstay i Indonesien op på nettet og finde ud, af at det nærmere drejer sig om 20 dollars end 200 (PUHA)

Emilia G Nielsen on

Hej Cecilie.
Det lyder hyggligt.....:-)
men de varaner ser meget farlige ud, selvom de er:)
Den vil jeg ikke bides af.
Hyg dig de sidste 12 dage.
Jeg glæder mig til at du laver Banan-pandekager:)
mmm.....lækkert.
:-)
Jeg glæder mig til du kommer hjem,og det er der også andre her hjemme der gør.
Din rejse ser hygglig ud...men wow du har sgu været mange steder henne.
og mig og mor har fuldt med i hvad der står i din blog.
Du skriver nogle sjove ting:-)
Håber du har gaver med hjem:P
Bare det var mig, der var der henne hvor du er:-)
For her hjemme i Randers er der pisse koldt og frost om natten.
Puhha'!
Vi har lige været ved fødselsdag ved moster:-)
Markus er i den grad vokset:-)
Det var dejligt at se dem igen.
Men da vi kom hjem fra fødselsdagen var vi jot trætte...for vi havde jo lige været i Tønder i 4 dage.Og længtes efter at sove i vores egen seng:-)

Knus og kram din lillesøster Emilia:-)