De laatste week

Trip Start Sep 01, 2010
Trip End Oct 05, 2010

Flag of India  , Karnataka,
Sunday, September 19, 2010

Vorig week heb ik een dag in het hotel gewerkt vanwege mogelijke demonstraties. Een conflict over een locatie waar een moskee, hindu tempel en oude gebouwen staan, wordt door een rechter beslist. Laat in de middag blijkt dat de rechters de grond onder de belanghebbenden hebben verdeeld en is heel India redelijk tevreden. Het is rustig op straat gebleven.

Gelukkig, want als extra verrassing voor mijn verjaardag zijn we nog een dagje uit geweest in Bengaluru en het hillstation Nandi Hills. Een mogelijkheid om toch nog wat meer te zien van de omgeving waar ik de afgelopen 5 weken hard gewerkt heb om de business case voor Nirantara tot een goed einde te brengen.

De laatste week werken we vooral aan de laatste fasen van het strategisch plan en de projecten kalender. In de ochtend zorg ik dat een deel van het werk gereed is, zodat ik dit samen met Niranjan en Abhay in de middag kan reviewen. Het strategisch plan en het projectplan zijn bijna klaar en Niranjan is erg tevreden met het resultaat. Samen hebben we een goed plan kunnen neerzetten waar Nirantara de komende jaren mee vooruit kan. Daarnaast beschikken ze ook over een project initiation document, waarin de implementatie van het nieuwe strategisch plan is beschreven. Hiermee kunnen direct een aantal stappen vooruit gezet worden.

Zaterdag en zondag heb ik gezwommen in het hotel. Tot nu toe had ik daar niet veel tijd voor..... maar het was heerlijk om even in het water te liggen. Mijn bezoek aan de Hare Krishna tempel 'ISKCON' was ook erg leuk. Heel anders dan andere tempels, wat een enorm gebouw….

De laatste dagen zetten we de puntjes op de i, waardoor ik maandag voor mijn vertrek, het resultaat aan het hele team kan presenteren. Zo’n laatste dag is toch wel vreemd. Je werkt toch lange tijd intensief met het team samen. We vieren nog een klein feestje en dan neem ik afscheid van iedereen. Samen met Niranjan en Abhay eten we nog wat in een café in Bengaluru waarna we met de auto van Niranjan naar de luchthaven vertrekken. De vliegreis terug naar Nederland verloopt voorspoedig en voor ik het weet sta ik alweer op Schiphol. Het avontuur zit er op. Ik ben blij dat ik in korte tijd zoveel heb kunnen bereiken en dat het team van Nirantara de bijdrage enorm waardeert.

Het was een geweldig leerzame en leuke ervaring, die een grote bijdrage heeft geleverd aan mijn persoonlijke ontwikkeling. Ik kan het iedereen aanraden!