Chiloe Island

Trip End Aug 13, 2012

Flag of Chile  , Isla Chiloe,
Friday, March 23, 2012

český překlad dole / Czech translation below

EN: Still disapointing of not traveling Carretera Austral, we came to see Chiloe Island instead. Anyway we had a plan to do some hikes later in the area where Carretera Austral begins, so we might have chance to see a part of what we missed in total.

While coming over Argentina back to Chile again we were amazed of volcanoes and mountainous rainforest along the hwy. Chiloe island is among the biggest chilean island renowned for its oldest wooden churches (iglesias) in Chile. And island itself is very pleasent place to be with all the green hills and small villages where many local´s main work is still agriculture and fishing.

First we went to epxlore National Park Chiloe in the western coast of island. We did two days hike from small village Cucao to fishing paradise Cole Cole with camping in wonderfully nice closed beach with cliffs and rainforest around.

Next day we spent in main islander town Castro and half day trip to small villages nearby with old wooden churches. We visited Achao with thew oldest church, then Curaco and Dalcahue.

In the evening we went to taste traditional chilean cuisine. We ordered Curanto, the chilean speciality with all kinds of meat as fish, lumb, pork, beef etc. served on one plate and potatotes with. We got porcions which we could hardly finish. I think I ate that night more mussels then throughout my entire life! That was dinner which alone with few beers feeded us for several days aheadJ

CZ: Ač stále neradi, že jsme se kvůli demonstracím museli vzdát cesty po Carretera Austral, přijeli jsme si to vynahradit sem na největší chilský ostrov Chiloe. Později jsme se navíc chystali podniknout pár treků v oblasti, kde Carretera Austral na své severní straně začíná, takže snad budeme mít možnost aspoň omrknout, co jsme neměli to štěstí vidět v celku.

Po dlouhé cestě přes argentinské území jsme byli za hranicemi v Chile unešeni obrovskými vulkány a zelenými deštnými lesy, které kopírovali trasu naší cesty. Ostrov Chiloe je největším chilským ostrovem. Nachází se zde množství obřích dřevěných kostelů, kdy jejich výstavba datuje až do 17. století. Jsou tak jedny z nejstarších kosteků v Chile. Ostrov sám o sobě je krásné místo plné zelených  kopečků s malými vesničkami, kde mnoho lidí žije tradičním způsobem zemědělství a rybaření.

Na dva dny jsme se vydali prozkoumat národní park Chiloe na západním pobřeží ostrova. Z vesničky Cucao jsme podnikli dvoudenní trek s kempováním v Cole Cole na překrásné uzavřené zátoce s nádhernou pláží a útesy.

Další den jsme strávili v měste Castro s výletem do okolních vesnic po stopách dřevěných kostelů. Navštívili jsme vesnici Achao, s nejstarším kostelem vůbec, poté vesnice Curaco de Veléz a Dalcahue.

Večer jsme zašli ochutnat tradiční chilskou kuchyni. Objednali jsme si Curanto, což je chilská specialita, kdy se podává na jednom talíři několik druhů masa, jako rybí, hovězí, jehněčí, kuřecí atd., a k tomu brambor. Takovou porci jsme ovšem nečekali! Tolik mušlí jako tentokrát jsem nikdy nesnědl, ani snad za celý můj život, kdybych spočítal všechny mušle dohromady! Večeře to byla víc než výtečná a zapitá výborným pivem nás zasytila na několik dní dopředuJ