Puerto Natales, Chile

Trip End Aug 13, 2012

Flag of Chile  , Patagonia,
Thursday, March 1, 2012

český překlad dole / Czech translation below

EN: We had to spent whole day again in the bus back to over the border to Chile. While taking ferry over the strait of Magallen we had luck this time to see Commoron´s dolphins swimming and jumping around our ship.This time the total time spent in bus was even longer, cause we were heading to Puerto Natales, 3 hours drive from Punta Arenas. The short stop in Punta Arenas we used for refreshment with food and glass of beer in restaurant.

We arrived to Puerto Natales late in the night. This time we were smart and booked hostel online in  advance. The whole next day we needed for shopping and organizaying of our planned eight days trekking in Torres del Paine National Park. We bought bus tickets to the park for next morning, took part a introduction talk about Torres del Paine and bought all the food needed for eight days.

CZ: Opět jsme museli přetrpět celodenní autobusový přesun z argentinské Ushuaia zpět do Chile. Při zpáteční cestě trajektem přes Magalensův kanál jsme měli to štěstí pozorovat Komorské delfíny plující a skákající kolem lodě. Skvělé zpestření jinak vcelku nudné plavby. Tentokrát byl přesun ještě delší, neboť jsme mířili až do Puerto Natales. Krátkou zastávku v Punta Arenas jsme navečer využili jídlem v restauraci s pár pivy k tomuJ

Do Puerto Natales jsme přijeli pozdě večer. Tentokrát jsme byli chytřejší a místo v hostelu si rezervovali raději dopředu přes internet. Celý další den jsme potřebovali na zařízení spousty věcí pro nás plánovaný osmidenní trek v horách národního parku Torres del Paine. Koupili jsme lístky na bus, zúčastnili se přednášky o národním parku a nakoupili všechno potřebné jídlo na celých 8 dní treku.