Ushuaia, Argentina

Trip End Aug 13, 2012

Flag of Argentina  , Patagonia,
Monday, February 27, 2012

český překlad dole / Czech translation below

EN: We were lucky, there were last two seats in the bus going to Ushuaia this morning. The travel to the Land of Fire over the strait of Magallen took us whole day. Due long delayed on Arentina´s customs and one serious road accident in the middle of nowhere without any traffic (strange) we arrived to Ushuaia later then scheduled. All hostels were full and the walk to the campite was long and navigation uncertain in the dark, so it took us a while before we found one hostel with beds. We stayed in hostel only one night and next morning we moved to cheaper campsite. The prizes have risen in Argentina very rapidly over last few years, so we want to control our budget from the beginning. The long travel awaits us.

Ushuaia is very pleasent fishing town at the very end of the Land of Fire. Especially in summer time fills up very quickly with tourists from round the world. There might be then trouble to get accommodation or bus ticket. Ushuaia is also the port for most of the cruises to Antarctica. There is number of tourist and backpackers too go for this adventure travel and spend several days crusing along the Antarctica. But the tickets are quite expensive (around 4000 USD per person and higher) so not for our budget.

The campsite were we stayed two night was nice, clean with many spots to built the tent. Our first day we spent mostly wandering the city, having lunch, looking for new camping pad etc.

Second day was nice sunny weater so we could go up to Martial glacier. Since we left campsite, one young dog jointed us and accompained us for the rest of the day to the glacier and back to the campsite. There were many hikers at this day, many of them feeded our dog with biscuit but the dog always followed only us. Later in the evening when we were descending back down to the town we saw the mask parade walking throughout the centre.

For the next morning we had bus tickets for our travel back to chilean Puerto Natales with the bus change in Punta Arenas.

CZ: Měli jsme štěstí, poslední dvě místa v autobuse do Ushuaia skutečně byly, takže jsme mohli vyrazit. Cesta do Ohňové země přes Magallensův průliv trvala celý den. Díky dlouhému zdržení na hraničním přechodu a potom jednou nehodou na silnici jsme do Ushuaia přijeli pozdě večer. Všechny hostely byly plné. Trvalo nám hezkou chvíli, než jsme našli jeden, co měl ještě volno.

V hostelu jsme zůstali jen jednu noc a druhý den ráno se přesunuli na druhý konec města do mnohem levnějšího kempu. Ceny v posledních letech zejména zde v Argentině dramaticky vyskočily, a my se tedy chtěli mít od začátku na pozoru, abychom dokázali držet náš budget na uzdě.

Ushuaia je velice příjemné rybářské městečko na samém konci ohňové země. Zejména v létě se však plní turisty z celého světa. Mnohdy je pak problém najít místo na spaní nebo sehnat lístek na autobus. Ushuaia je rovněž přístavem pro prakticky všechny plavby na arktický kontinent. Nemalé procento turistů se zde vydává za arktickým dobrodružstvím. Lístky na loď jsou však velice drahé a absolutně mimo náš budget.

Kemp byl příjemný se spoustou místa pro stany. První den jsme si prošli město, najedli se, nakoupili a sehnali novou karimatku, neboť jsme zjistili, že ta stará je již na draka.

Druhý den nám přálo počasí, takže jsme se vydali na celodenní výlet k ledovci Martial. Již z kempu se za námi vydal mladý pes z kempu, který nás pak celý den doprovázel až na ledovec a zpět. Byl nám tak věrný, že i přestože na treku byla spousta turistů, kteří ho krmili vším možným, on stále následoval nás až zpět do kempu. Večer jsme se opět vydali na města, kde se k našemu překvapení zrovna konal karneval. Průvod masek brázdil ulice po většinu večera.

Na následující den ráno jsme měli zarezervovaní lísky na bus zpět do Chile, přes Punta Arenas do Puerto Natales za dalším dobrodružstvím.