San Juan del Sur, Nicaragua

Flag of Nicaragua  ,
Monday, January 14, 2013

Sorry, Czech translation only for now, EN will come later

San Juan del Sur je místo pro milovníky moře, dlouhé krásné písčité pláže na samotném jihu Nikaragui nabízí super relax anebo i aktivní vyžití, zejména surfing, který je zde díky vlnám Pacifiku jedinečný. V našem případě došlo především na ten relax. Tentokrát jsem byl pro změnu na hromadě já. Neměl jsem naštěstí horečky, jako měla Romča před pár dny, ale dobře jsem se necítil. Těžká únava, kašel, trochu bolest hlavy, prostě jsem byl zralý na postel, ve které jsem jeden celý den strávil. Venku pod okny šumělo moře, svítilo sluníčko, ale co se dalo dělat, potřeboval jsem si odpočinout. Původně jsme zamýšleli prozkoumat i vzdálenější pláže na sever a na jih od města, ale já byl nakonec rád, že jsem se nikam nemusel courat a bohatě nám stačila kilometr dlouhá pláž v San Juanu. Bylo tu sice evidentně mnoho turistů, nejvíce, co jsme kde v Nikaragui viděli, avšak díky prudkému slunci a horku přes den na pláži skoro nikdo nebyl. Všichni se schovávali někde ve stínu kaváren a barů. Druhý den jsem se cítil lépe, tak jsme alespoň vyrazili na kopec s vyhlídkou nad pláží. Nachází se zde největší socha Krista v Nicaragui, obdoba té v brazilském Rio de Janeiro. Laik zná jen tu sochu Krista z Ria, my však cestováním napříč latinskou Amerikou zjistili, že menší či větší podobizna Krista se nachází na mnoha místech, prakticky v každé zemi jsme alespoň nějakou viděli.Netušili jsme, jak vysoké vstupné se k soše bude platit, a protože jsme si vzali do kapsy jen pár drobných, už jsme to chtěli před bránou otočit. Vrátný se však dal ukecat a pustil nás dovnitř za pár kaček. Výhled na pláž stál vskutku zato. Televize tu zrovna natáčela interview s náhodnými kolemjdoucími. Stalo se, že jsme se jim rovněž připletli pod mikrofon, a už sršely salvy otázek. Upozornili jsme je, že naše španělština není zřejmě úměrná tomu, co by chtěli v televizních novinách večer vysílat, ale jim to zřejmě nevadilo. Jednalo se o interview pro policii, otázky se týkaly bezpečnosti, jak se cítíme v Nikaragui, zda jsme neměli nějaké potíže, co si o zemi myslíme, která místa jsme navštívili, atd. Vygooglili jsme odkaz s videem na youtube, a světe div se, oni nás nevystřihli, a ty naše bláboly alespoň ve zkrácené verzi zvěřejnili. Odkaz dole, zkopírovat a vložit do prohlížeče. Škoda jen, že vystřihli Romču, ta jim toho pověděla rozhodně víc, než sem ze sebe dokázal vypotit já:-)San Juan jsme ve středu brzy ráno opustili s cílem překročit do sousední Kostariky a dojet do horské vesnice Monteverde, kde se nachází jedna z nejvýznamnějších tropických výzkumných stanic na světě. V okolí Monteverde se vyskytuje horský mlžný les (cloud forest), svým významem jeden z nejunikátnějších mlžných lesů světa. Nejen do Monteverde, ale do celé Kostariky jsme se nesmírně těšili. Bude to takový náš Ekvádor střední Ameriky, nejrozmanitější vegetace a zvířena na světě, a přitom na malém kousku země. Na 20. ledna jsme měli rovněž u jedné farmářské rodiny v centrální části Kostariky domluvený třítýdenní pobyt s prací na jejich farmě. Bylo nutno pohnout se dál.