Trinidad in Cuba

Flag of Cuba  ,
Wednesday, December 12, 2012

Sorry, Czech version only for now, EN will come later.

Cesta do Trinidad na jihu Kuby nám zabrala celý den. Museli jsme se nejdříve vrátit do Havany a potom odsud už přímo do Trinidad. Je to malé městečko na pobřeží, od 89této zapsané na seznamu Unesco pro svoji jedinečnou architekturu domů, které tu zanechali Francouzi kdysi prchající z Haiti před rebelujícím obyvatelstvem. Trinidad je krom drahého Varadura na severu, kam se sjížději plážoví povaleči, urřitě nejturističtější místo na Kubě. Podle toho tu vše vypadá, a mezi náma, bylo to trochu zklámání. Městečko je hezké, ale vlastně jen náměstí, a s tím je člověk hotov během půl hodiny. Kdyby tu nebyla pěkná vyhlídka na kopci za městem a blízká pláž Ancon, nebylo by tu ani na jeden den vůbec co dělat. Pravda je, že je tu alespoň dost muzeí, kterými by člověk dokázal zabýt čas. Jinak nic extra. Co my už takových městeček po světě viděli, a mnohem hezčích! Z kubánského Trinidad se uměle dělá mnohem víc, než ve skutečnosti je.Už po cestě do Trinidad jsme se na jednom z nádraží potkali s dvěma kluky z českých Litoměřic, Franta a Martin. Pak jsme se náhodou potkali i v Trinidad a společně strávili oba naše dny tak nějak společně. Zejména druhý den cestu na pláž Ancon bylo výhodné absolovat ve více lidech, pač sme ušetřili za taxík. Poprvé jsme se vezli starým americkým vozem značky Chevrollet vyrobeným v padesátých letech. Takových starých vozů (mnohé jsou i víc než 60 let v provozu) dovezených na Kubu ještě před revolucí v 59, kdy zemi ovládali ziskuchtiví Američané, jezdí po Kubě nespočet. Silnice jsou tu jedno velké jezdící muzeum. Krom těch amerických starých vozů je tu také spousta aut z bývalého Sověstkého Svazu, z doby kdy Kuba měla výborné vztahy s touto zemí. Jsou tu tedy vidět staré moskviče, žigulíky, volhy a tak dále. Z těch novějších jsou tu k vidění převážně volswageny a také naše škody fabie. Nových aut tu ale moc není, Kubánci nemají moc peněz, aby si něco takového pořizovali, benzínu je navíc nedostatek, takže je všude na ostrově běžně k vidění jezdit hodně lidi na kole, na koních, na korbách náklaďáků, malých motorkách, anebo chodit pěšky. Srandovní bylo sledovat kolik druhů taxi tu jezdí. Krom obyčejných i těch starých amerických aut, jsou tu moto-taxi, kolo-taxi, a také konské spřežení, které brázdí ulice měst sem a tam. Lidé naskočí, zaplatí pár drobných a jedou. Bylo nám jen líto  těch koní, kteří zde dřou od rána do večera v tom příšerném horku, které zde celý rok panuje.Pláž Ancun byla hezká, bílý písek jako v Mexiku tu sice nebyl, ale koupání super. Byla zde asi nejteplejší mořská voda, jakou jsme kdy zažili. Bílé písky jsou prý na severu, a udajně ty nejkrásnější pláže na světě. Tam my ale nepojedem, je tam pro nás přiliš draho, navíc krásných pláží jsme si užili a ještě užijeme v Mexiku, takže co bysme tam dělali. Chceme poznat ten pravý život na Kubě, a válením se na pláži bysme poznali tak akorát kolik pupkatých Kanaďanů a Němců tam jezdí.Večer jsme se ještě jednou naposledy střetli s Frantou a Martinem a zašli společně na živou muziku na náměstí, která se tu konná každý večer. Tančila se salsa, rumba, byla to zkrátka skvěla podíváná. Druhý den brzy ráno nás čekala cesta do Santa Clary.