Calgary, Alberta

Flag of Canada  , Alberta,
Thursday, August 18, 2011

the Czech translation below, český překlad dole

EN: We arrived right in time, the day before the arrival date of my brother Michael and his girlfriend Eva. The whole three weeks of travel in canadian Rockies await us. Before their arrival we needed to do some stuff, like laundry, clean our car and buy some stuff.Michael and Eva arrived all right, they flight was with two stops, first one in London, the second one in New York, where they had one full day to explore the city. From the airport we went straight to the centre of Calgary into Stampede icehockey stadium, where we had booking for tour. Later afternoon we walked the centre, had a luch before we moved to campsite in the western outskirt of the city. Despite Michael and Eva were very tired after their long flight, we talked longer in the night and made the schedule for the next three weeks.Next morning we visited Olympic area, where winter olympic games took place in 1988. That was very close to the campsite where we stayed for night. After lunch we hit the road and went to Banff

CZ: Přijeli jsme tak akorát včas, den předtím než byl přílet Michala a Evy do Calgary. Čekaly nás společné tři týdny cestování po kanadských Rockies a okolí. Před jejich příletem jsme potřebovali zařídit některé věci, hlavně si vyprát, osprchovat, dát do pořádku auto na další cestování a nakoupit nějaké nezbytné věci. Michal s Evou přiletěli v pořádku, let měli přes New York, kde strávili jeden den prohlídkou města. Společně jsme se z letiště vydali hned do centra Calgary na prohlídku zimního stadionu, kde jsme to měli domluvené. Poté jsme si krátce prohlédli město, zašli na oběd a navečer se vydali do kempu na západní straně Calgary, kde jsme probírali znovu plány našeho cestování. Druhý den jsme v Calgary ještě navštívili zimní olympijský areál z roku 1988, kdy se zde konala Olympiáda, než jsme se vydali do Banffu.